معاون آموزش و پرورش البرز تشریح کرد:

فعالیت اورژانس اجتماعی دانش آموزان در البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: اورژانس اجتماعی دانش آموزان خط ۱۵۷۰ نماد به صورت رسمی در البرز آغاز به کار کرد
کد خبر: ۱۳۲۹۵۸۵
به گزارش جام جم آنلاین البرز، خانم فهمیده، با اشاره به این که اورژانس اجتماعی دانش آموزان خط ۱۵۷۰ نماد به صورت رسمی در البرز آغاز به کار کرده است، گفت: هدف از فعال کردن اورژانس اجتماعی دانش آموزان را حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، مداخله درفوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزانی که دارای وضعیت روانشناختی و هیجانی نامناسب و بحران شده اند ذکر کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید، واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان را از دیگر اهداف فعال کردن اورژانس اجتماعی دانش آموزان در استان البرز دانست.
فهمیده با اشاره به این که اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی برای دانش‌آموزان است، گفت: راه اندازی خط ۱۵۷۰ به ما در ارائه فوریت‌های روانی و اجتماعی به دانش‌آموزان در قالب یک سیستم یکپارچه کمک می‌کند.
او افزود: اورژانس اجتماعی دانش آموزی موجب ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: خدمات تخصصی روانی و اجتماعی در اورژانس اجتماعی به صورت شبانه روزی و رایگان به دانش آموزان ارائه می‌شود.
فهمیده افزود: این خدمات در سطح مداخله دربحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی، پاسخگویی تلفنی و خدمات سیار در مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز ارائه می‌ شود.
او با اشاره به این که اعضای تیم تخصصی مداخله در فوریت‌های روانی واجتماعی استان البرز را شامل روانپزشک، پزشک عمومی و مشاوره حقوقی حسب مورد، روان شناس بالینی، مشاور، مددکار اجتماعی دانست، گفت: حضور تیم تخصصی مداخله در فوریت‌های روانی – اجتماعی می‌تواند به صورت گروه‌های ۲ الی سه نفره در محل حادثه صورت پذیرد، اما ارجاع و اقدامات درمانی باید به کل اعضا تیم رسانده شود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها