سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش موارد بستری مشکوک به کرونا دراستان خبر داد و گفت : هم اکنون همه شهرهای استان در وضعیت قرمزکرونایی بسر می برند.
کد خبر: ۱۳۲۹۳۲۴

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، ابراهیم سلمانی درگفتگو با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی دراستان اظهارداشت: هم اکنون  بستری های مشکوک به کووید ۱۹ دربیمارستان های استان هم اکنون به 841 نفر رسیده که از این تعداد 141 نفردربخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی افزود: با توجه به آمار بستری ها، همچنان روند افزایشی را تجربه می کنیم  و شهرستان ها ی استان به دلیل بی توجهی به رعایت شیوه نامه ها ی بهداشتی یکی بعد از دیگری تغییر وضعیت داده و قرمز شده اند.

سلمانی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته 165بیمار مشکوک به کووید ۱۹دربیمارستان های استان پذیرش شده اند  و با توجه به افزایش تعدا بستری ها ، تمتم شهرستان ها در وضعیت قرمزکرونایی خیلی پرخطر بسرمی برند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: درهفته گذشته، ۸ هزار و ۶۳۱ نمونه  از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در استان یزد گرفته شد که از این تعداد نمونه گرفته شده، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴ هزار و ۱۷۱  بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان یزد شناسایی شدند.

وی  افزود: متاسفانه در هفته گذشته، ۵۳ یزدی قربانی کرونا شدند و در هفته گذشته مجموعا هزار و ۲۸۰ بیمار جدید در بیمارستان های استان پذیرش شدند.

سلمانی تصریح کرد: افزایش بستری ها نشان دهنده این است که اعتقاد به پایان کرونا کاملا اشتباه بوده وهرگاه غفلت کرده ایم آمارها افزایش پیدا کرده و هم استان های عزیر رعایت شیوه نامه ها را جدی بگیرند و از حضور درمکان های عمومی و دورهمی ها خانواد گی به شدت بپرهیزند ومهمترین راه قطع زنجیره انتقال کرونا ماندن در خانه است از همشهریان می خواهیم هشدارها را جدی بگیرند و احوالپرسی های خانوادگی را تلفنی انجام دهند و تا حد امکان و برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها