اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که کمک‌های اقتصادی بخش خصوصی به استان‌های مختلف کشور برای مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران از ابتدای شیوع ویروس کرونا، در چند مرحله کمک‌های فعالان بخش خصوصی برای مقابله با ویروس کرونا را به استان‌های مختلف کشور ارسال کرده‌اند و اتاق ایران اعلام کرده که این فرایند در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

در جدیدترین خبر اعلام شده که بسته تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی اتاق ایران برای مقابله با کرونا، به سوی استان سیستان و بلوچستان روانه شد.

این تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی در مجموع به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و شامل ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی ۶۰۰ لیتری، ۱۵ دستگاه ونتیلاتور، ۱۵ پمپ سرم، ۵۰ دستگاه دماسنج دیجیتال طبی، ۷ هزار و ۸۰۰ کیت تست کووید ۱۹ و ۸ هزار کیت تست رپید است.

اتاق ایران از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با تشکیل کمیته‌ای فعال با همراهی تمامی اتاق‌های سراسر کشور در استان‌های مختلف به خرید تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی برای کمک به استان‌های مختلف اقدام کرد.

محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران در این رابطه گفته: با شیوع سریع ویروس کرونا در کشور و مشخص شدن ابعاد و تبعات این بیماری مرگبار و از سویی حجم قابل توجه و گسترده نیازمندی به اقلام و تجهیزات بهداشتی و پزشکی، ‌ بخش خصوصی وارد میدان شد تا به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کند.

او ادامه می‌دهد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور پیشگیری، مبارزه و درمان این بیماری، تلاش کرد تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قابل توجه مجموعه‌های خود و فعالان اقتصادی، همراه با دولت محترم و فعالان حوزه درمان، به مبارزه با این ویروس بپردازند.

رمضانی می‌گوید: با توجه به اهمیت موضوع، ستاد و کمیته‌های مبارزه با کرونا در اتاق ایران تشکیل شد تا برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در جهت تأمین تجهیزات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، ضدعفونی مراکز حساس و نیز یاری رساندن به اقشار آسیب دیده در دستور کار قرار گیرد.

دبیرکل اتاق ایران می‌گوید: باتوجه به شرایط بحرانی به وجود آمده ناشی از آغاز پیک پنجم شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی و خرید تجهیزات مورد نیاز این استان انجام شد. تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی در مجموع به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال شامل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستانی ۶۰۰ لیتری، دستگاه‌های ونتیلاتور، پمپ سرم، کیت تست PCR و کیت تست رپید و دماسنج دیجیتال طبی است.

او تاکید می‌کند که اتاق ایران تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس کرونا از کشور در کنار مردم و جامعه خواهد ایستاد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها