محققان و آژانس‌های دارویی می‌گویند: یک پزشک پوکی استخوان، ادعاهای گمراه کننده در مورد واکسن کووید ۱۹ را ایجاد کرده که به نظر از انتشار آنها سود می‌برد.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، نیویورک تایمز نوشت: محققان و آژانس‌های دارویی می‌گویند: جوزف مرکولا، یک پزشک پوکی استخوان، ادعاهای گمراه کننده در مورد واکسن کووید ۱۹ را ایجاد کرده که به نظر از انتشار آنها سود می‌برد.

مقاله‌ای که در تاریخ ۹ فوریه به صورت آنلاین منتشر شد، با یک سوال ظاهراً بی ضرر در مورد تعریف قانونی واکسن‌ها آغاز شد سپس با بیان ۳۴۰۰ کلمه بعدی، واکسن‌ های ویروس کرونا را «یک تقلب پزشکی» اعلام کرد و گفت که این تزریق‌ها از عفونت جلوگیری نمی‌کند، مصونیت ایجاد نمی‌کند یا انتقال بیماری را متوقف می‌کند.

در عوض، این مقاله ادعا کرد واکسن‌ها کدگذاری ژنتیکی شما را تغییر می‌دهد و شما را به یک کارخانه پروتئین ویروسی تبدیل می‌کند.

این مقاله طی چند ساعت از انگلیسی به اسپانیایی و لهستانی ترجمه شد؛ در ده‌ها وبلاگ ظاهر شد و توسط فعالان ضد واکسیناسیون انتخاب شد و آنها ادعاهای دروغ را به صورت آنلاین تکرار کردند. این مقاله همچنین به فیس بوک راه یافت و در دسترس ۴۰۰ هزار نفر قرار گرفت.

مرکولا، 67 ساله، پزشک استئوپاتی در فلوریدا، مدتهاست که مورد انتقاد دولت برای درمان‌های اثبات نشده یا تأیید نشده قرار گرفته است. به گفته محققان، اخیراً وی به عنوان عامل اصلی انتشار اطلاعات نادرست ویروس کرونا شناخته شده است.

تحلیلگر نیویورک تایمز یادآور شد، این پزشک که یک کارآفرین هم است، بیش از ۶۰۰ مقاله در فیس بوک منتشر کرده که شک و تردید درباره واکسن‌های کرونا را پررنگ و مخاطبان بسیار بیشتری را نسبت به واکسن‌های این بیماری بدبین می‌کند؛ا دعاهای وی به طور گسترده‌ای در توییتر، اینستاگرام و یوتیوب بازتاب یافته است.

کولینا کولتای، محقق دانشگاه واشنگتن که نظریه‌های آنلاین توطئه را مطالعه می‌کند گفت: «مرکولا پیشگام جنبش ضد واکسن است».

پیش از این مرکز «مقابله با نفرت‌پراکنی دیجیتال» در گزارش خود گفته بود، تقریبا ۶۵ درصد اطلاعات نادرست در مورد واکسن کرونا به زبان انگلیسی را ۱۲ نفر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.در این گزارش آمده است که بسیاری از این افراد از طریق انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن کووید در پی کسب درآمد هستند. برای مثال دکتر جوزف مرکولا که از فروش مکمل‌های غذایی به‌عنوان جایگزین واکسن ثروت زیادی به دست آورده است.

عامل اصلی انتشار اطلاعات نادرست ویروس کرونا شناسایی شد

 

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها