بر اساس گزارش رویترز ویروس مسری دلتا به 90 کشور جهان نفوذ کرده اما گزارش های دیگر حاکی از آن است این ویروس جهش یافته بیش از 100 کشور را پشت سر گذاشته است.
کد خبر: ۱۳۲۵۸۸۸

به گزارش جام جم آنلاین ، ویروس غالب دلتا به نقاط مختلفی در جهان رسیده و به سرعت نیز سرایت می یابد. این ویروس جدید و جهش یافته کرونا به خصوص در کشورهایی با نرخ واکسیناسیون پایین شیوع یافته است.

نقشه اول که در ادامه می بینید شیوع دلتا را در جهان نشان می دهد و آنطور که مشخص است اولا این ویروس به ایران هم رسیده و اخبار مربوط به آن قبلا منتشر شده است. ثانیا در نقشه مشخص است که دلتا هنوز به برخی از کشورها نرسیده است.

وضعیت انتشار دلتا در سراسر جهان (+نقشه به روز شده)

اما نقشه دوم اطلاعات بیشتری را میدهد. اعداد روی نقشه نشان می دهد چه میزان از ابتلاهای جدید به دلتا مربوط می شود به عنوان مثال در آمریکا 93 درصد از موارد جدید مربوط به دلتا هستند.

در رابطه با روسیه نیز همین مقدار است.

در بنگلادش هم 89 درصد موارد جدید ابتلا واریانت جدید دلتا تشخیص داده شده اند.

در بریتانیا هم 98 درصد از موارد جدید آلوده به دلتا شده اند.

استرالیا نیز آمار 93 درصدی دلتا را ثبت کرده است.

این آمار برای آفریقای جنوبی 75 درصد و برای هند 81 درصد است. پرتغال نیز 76 درصد مبتلایانش به نوع واریانت دلتا گرفتار شده اند.

نقاط دیگری روی نقشه به رنگ نارنجی یعنی شیوع دلتا مشخص شده است همانند ایران، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا و یا برخی از کشورهای آمریکای جنوبی که میزان ابتلا به دلتا در آنها هنوز مشخص نیست.

وضعیت انتشار دلتا در سراسر جهان (+نقشه به روز شده)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها