نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین‌المللی در وین:

مذاکرات برجام برای پایان موفق به زمان بیشتری نیاز دارد

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که مذاکرات وین درباره احیای برجام برای پایان موفق به زمان بیشتری نیاز دارد.
کد خبر: ۱۳۲۱۶۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، میخائیل اولیانوف، رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین امروز (جمعه) در توئیت جدیدی در پاسخ به توئیتی که مدعی شده بود مذاکره کنندگان از پای در آمده اند، نوشت: من معتقدم که مذاکره کنندگان از پای در نیامده اند بلکه اندکی خسته شده اند.

وی افزود: بدیهی است که مذاکرات وین برای پایان موفق این روند طولانی و بسیار پیچیده نیاز به زمان بیشتری دارد.

اولیانوف این توئیت را در پاسخ به توئیت کاربری ایرانی به نام شاهین زبارجاد نوشته بود که من واقعا از پای در آمده ام اما واقعا امیدوارم که آنها (هیات های مذاکره کننده در مذاکرات وین) از پای درنیامده باشند.

این مقام روس در پاسخ به توئیت یک کاربر دیگر ایرانی که نوشته بود توئیت های در مورد مذاکرات وین به رپرتاژهای بازی فوتبال شباهت دارند که می خواهند نگرانی تماشاگران را برانگیزند اما نمی توانند بر نتایج معین تاثیر بگذارند خاطرنشان کرد که باید صبر و شکیبایی داشت.

اولیانوف روز پنجشنبه نیز در توئیتی از پیشرفت در مذاکرات وین پیرامون احیای برجام خبر داد و گفت: در چند روز گذشته درباره یکی از مسائل عمده بحث‌ انگیز پیرامون برنامه اجرا (چه کسی باید در چه زمانی چه اقدامی انجام دهد) به شفافیت بیشتری دست یافته‌ایم.

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین با اعلام این مطلب افزود: برخی مسائل دشوار و زمان‌بر همچنان حل نشده است.

وی پیشتر در توئیتی از دیدار با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات برجام خبر داد و گفت که دو طرف مواضع یکدیگر را در خصوص روند احیای این توافق مرور کردند.

اولیانوف افزود که مذاکرات وین در اشکال مختلف به صورت دو جانبه، سه جانبه، با ایران و بدون حضور آمریکا و (به عکس) با آمریکا بدون حضور ایران ادامه دارد.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند. دور جدید مذاکرات وین از روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با تشکیل نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شد.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، هیات‌ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفتگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده‌ تاکید کردند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها