مدیرکل شیلات مازندران خبر داد :

افزایش ۳۰ درصدی صید ماهی سفید در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از راه‌اندازی اولین اسکله پشتیبان ماهیان دریایی در قفس با مشارکت بخش خصوصی در غرب استان و نوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۹۷۷۵

به گزارش جام جم آنلاین مازندران حسن اسحاقی صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی صید ماهیان استخوانی اظهار داشت: رد حوزه کیلکاماهیان به رغم کاهش ۲۸ درصدی از نظر اقتصادی با رشد پنج درصدی مواجه بودیم.

 

وی پرورش ماهی در قفس و مزارع کشاورزی را از جمله طرح‌ها در استان بیان کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در آمل اجرا شده است.

 

مدیر شیلات مازندران با عنوان اینکه مازندران در تولیدات گرم آبی دارای رتبه است، درباره صید کرال گفت: در استان شرایط برای صید کرال وجود ندارد.

 

اسحاقی مکانیزاسیون مزارع شیلاتی را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: در پی آن هستیم تا سود تسهیلات مکانیزه را کاهش دهیم تا رغبت تولیدکنندگان برای دریافت آن افزایش یابد.

 

مدیرکل شیلات مازندران قفس‌های دریایی را از مزیت‌های غرب استان بیان کرد و گفت: این گونه بسیار بازارپسند بوده و کیفیت بالایی دارد و نقاطی به عنوان کلنی و مزرعه در قفس در دریا مشخص شده است.

 

وی برنامه تولید را ۵۰۰ تن بیان کرد و گفت: در برنامه جهش تولید و افزایش برنامه سالانه ۷۰۰ تن تولید درنظر گرفته شده است.

 

اسحاقی اسکله پشتیبانی را لازمه توسعه طرح ماهیان قفس دریایی بیان کرد و گفت: اولین اسکله پشتیبان با مشارکت بخش خصوصی در غرب مازندران اجرا می‌شود.

 

وی گفت: چهار نقطه در سطح مازندران برای ایجاد اسکله پشتیبان درنظر گرفته شد و قرار بود بودجه ملی تخصیص داده شود که متأسفانه هیچیک به مرحله بهره برداری نرسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها