خروج گندم از زنجان ممنوع شد
مدیر توسعه ی بازرگانی جهاد کشاورزی:

خروج گندم از زنجان ممنوع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

برداشت چین اول محصول یونجه درمزارع شهرستان زنجان

کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی می‌کنند در چین اول حدود ۱۴ هزار تن علوفه ی‌تر از مزارع شهرستان زنجان برداشت شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی می‌کنند در چین اول حدود ۱۴ هزار تن علوفه ی‌تر از مزارع شهرستان زنجان برداشت شود.
کد خبر: ۱۳۱۹۲۸۱
به گزارش جام جم آنلاین زنجان از  صدا و سیمای مرکز زنجان ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: عملیات برداشت چین اول محصول یونجه درمزارع شهرستان زنجان که از اواخر اردیبهشت آغاز شده همچنان ادامه دارد.

امیرمقدمی افزود: پیش بینی می‌شود که از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصول یونجه‌ی آبی و دیم در چین اول حدود ۱۴ هزار تن علوفه ی‌تر برداشت و پس از مراحل خشک کردن و بسته بندی در اختیار دامداران قرار گیرد.

به گفته‌ی وی با توجه به شرایط خشکی حاکم در سال جاری، سیاست حمایت از توسعه و تولید علوفه، جزو برنامه‌های اولو یت دار جهاد کشاورزی استان زنجان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: توسعه‌ی کشت علوفه‌های نوین کم آب بر، از جمله سورگوم با توجه به نیاز دامداران جهت تعلیف دام و مزایای بسیار زیادکشت سورگوم از برنامه های جهاد کشاورزی استان زنجان است.

امیر مقدمی اشاره ای هم به مزایای سورگوم داشت و گفت: برداشت تا سه چین، نیاز آبی یک سومی نسبت به ذرت و ارزش تغذیه‌ای به مراتب بالاتر از ذرت، افزایش تولید شیر تا ۳۰ درصد، کیفیت نشاسته‌ی بالا و درصد پروتیین بالا تا ۹% و اختصاص ۴۰ درصد یارانه‌ی خرید بذر به دامداران توصیه کرد از سورگوم در جیره‌ی غذایی دام‌ها استفاده کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها