در بزرگترین پرونده حقوقی در تاریخ ایالات متحده رخ داد؛

طرح اتهام علیه ۵۵۰ نفر از عاملان شورش ششم ژانویه در کنگره آمریکا

دادستان های آمریکا قرار است دست کم ۵۵۰ نفر را در ارتباط با بلوا و شورشی که روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره این کشور برپا شد، طرح اتهام کنند.
کد خبر: ۱۳۱۹۲۴۹

به گزارش جام جم آنلاین، اسناد و مدارک دادگاهی در روز جمعه نشان داد که دادستان‌های ایالات متحده قرار است در ارتباط با بلوا و شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در کنگره این کشور که در حمایت از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین و با هدف اختلال آفرینی در روند تأیید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ برگزار شد، علیه دست کم ۵۵۰ تن از افراد شرکت کننده در این شورش طرح اتهام کنند.

برآوردهای پیشین پیش بینی می‌کنند که ۵۰۰ نفر به تعدی، مشارکت در اقدامات اخلالگرانه یا خشونت بار در داخل و محوطه کنگره، تخریب اموال دولتی، سرقت اموال دولتی، حمله به مأموران پلیس محلی و فدرال، نافرمانی مدنی، ممانعت از روند رسمی، مالکیت و استفاده از وسایل مخرب و دسیسه چینی متهم می‌شوند.

در اسناد دادگاه آمده است: «(پرونده) بازجویی و پیگرد قانونی این جرائم احتمالاً یکی از بزرگترین پرونده‌های حقوقی در تاریخ آمریکا خواهد بود، هم از لحاظ شمار افراد خوانده و هم به لحاظ ماهیت و حجم شواهد و مدارک موجود.

گفتنی است، بیش از ۴۵۰ نفر در این پرونده به عنوان متهم تعیین شده‌اند. تحقیقات و بازجویی‌ها ادامه دارد و دولت انتظار دارد که دست کم یکصد نفر دیگر به این متهمان افزوده شوند».

مدارک دادگاهی همچنین نشان می‌دهد که در راستای انجام تحقیقات بیش از ۹۰۰ حکم تفتیش در تمام ۵۰ ایالت آمریکا و همچنین بخش کلمبیا (شهر واشنگتن دی. سی) صادر شده است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها