مدیرعامل سازمان همیاری دردیدار با مدیرعامل شرکت سیمان شرق تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت های بومی در جهت تامین نیاز شهرداریهای به مصالح ساختمانی

برنامه شرکت سیمان شرق بـرای ارائه برگ زرین دیگری از افتخارات خود

به گفته معاون بازار یابی و فروش شركت سیمان شرق، این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدكننده سیمان در شرق كشور بــا خطــوط تولیــد جدیــد و بــروز شــده و همچنین تنــوع بینظیر محصوالت تولیدی در سطح كشور تصمیم دارد به لطف وجود تــلاش بــی وقفــه نیروهای متخصــص و متعهد و همــكاران خود در ســال 1400برگ زرین دیگری از تاریخ 65 ســال تأســیس این شرکت را ورق بزند و بر افتخارات خود بیفزاید.
کد خبر: ۱۳۱۸۶۷۹
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی؛ دکتر ســید محمدرضا طباطبایی با اشــاره بــه برنامه ریزیهای شــرکت ســیمان شــرق بــرای ســال 1400گفــت: در زمینــه تولیــد در این شــرکت، برنامه ریزی شــده اســت که با اســتفاه حداكثری از ظرفیــت خــود بــه تولید 2 میلیون تن در ســیمان خاكســتری و 320 هزار تن در ســیمان ســفید برســد كه رسیدن به این اهداف نیارمنــد برنامه ریــزی منســجم كلیــه واحدهــای ارزشــمند قاعدتــا دســت اندركار پشــتیبانی و تولید، اســتفاده از تمامی ظرفیتهای تخصصی كارشناسان و پیگیری مداوم و مستمر است و انشاءلله به این هدف خواهیم رسید. 

معــاون بازار یابی و فروش شــركت ســیمان شــرق افــزود: از طرفــی ایــن میــزان تولید نیازمنــد بسترســازی در بازارهای فروش داخلــی و صــادرات اســت. از این منظر نیز تالش شــده اســت كه بازارهــای هــدف موثرتــر و كاراتــر از گذشــته مدیریــت شــوند كــه بتــوان حجــم بالای تولید را با قیمتهای مناســب ترکیب بهینه محصــوالت تولیــدی به فروش رســاند. در این خصوص اســتفاده حداكثــری از ظرفیــت حمــل ریلــی در صــادرات، پیگیــری مســتمر رفــع موانــع مرزی توســط شــركت، هماهنگــی نرخگذاری با ســایر كارخانجــات منطقــه و یافتن بازارهای جدید در دســتور كار ســال جدیــد اســت و برنامهریــزی بــرای صــادرات 500 هزار تن ســیمان خاكســتری و 150هزار تن ســیمان ســفید شــده است. تحقق این بودجه برابر رشد 25%صادرات شركت در سال جاری نسبت به سال گذشته خواهد بود.

وی یــادآور شــد: الزم بــه توضیــح اســت کــه از لحــاظ کیفــی همــواره شــرکت ســیمان شــرق خــود را متعهــد بــه رعایــت ضوابط فــرا اســتاندارد بــرای کســب رضایــت مشــتریان خــود میدانــد و در ایــن راســتا در ســال جــاری بــا تقویت دســتگاه نظارتــی تولید و کنتــرل کیفیــت و نیــز آزمایشــگاه خود بر این مهــم اهتمام خواهد ورزید.

طباطبایــی بــا تاکیــد بر لــزوم هماهنگی ســازمانی بــرای تحقق تولید محصوالت اهــداف پیش روی شــرکت اظهــار کرد: قاعدتــا مختلــف از جمله ســیمان خاکســتری در انواع رده هــای مقاومتی، ســیمان حفــاری چــاه نفــت کالسG ،ســیمان ســفید در انــواع مختلــف، آهــک هیدراتــه و آهــک صنعتی و همچنین انــواع بتن و دیــوار پیشســاخته، ســازمان منســجم، هماهنــگ، متخصــص و متعهدی را برای کنترل کیفیت این حجم از محصوالت میطلبد. وی ادامه داد: سال 1400بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مزین است به نامگذاری سال تولید، پشتیبانیها و مانع زداییها. انتظار میرود در سال جاری دستگاههای مختلف دولتی و عمومی،ایــن نــگاه ارزشــمند را جهــت واحدهای تولیدی در دســتور کارخود قــرار دهنــد.

معاون بازار یابی و فروش شــركت ســیمان شــرق با اشاره به مشکالت فعالان این حوزه حمایت دولت و رفع آنها شد و افزود: از منظر شرکت سیمان شرق مواردی مانند تامین انرژی مــورد نیــاز تولیــد بــا تامیــن کامــل در طول ســال و قیمت مناســب به طور خاص برق وگاز، از مشــکالتی اســت که این شــرکت با آن درگیر اســت و متاســفانه شاهد مشکالتی در تامین این دو بخش مهــم محــرک تولیــد در ســال 1399بودیم که باعــث توقف خطوط تولیــد نیــز شــد. مدیریــت موثــر و پیگیری رفــع مشــکالت در حوزه صادرات بطور خاص رفع تعهدات ارزی و مشــکالت مرزها اعم از زمینــی وریلــی و خــارج کردن ســیمان از قیمتگذاری دســتوری که باعث شود جذابیت و رونق سرمایهگذاری در این صنعت بازگردد که این موضوع بحث مفصلی میطلبد، از جمله مواردی هســتند کــه دســتاندرکاران و مدیــران ذیربــط دولتــی میتواننــد بــا درایت و تدبیر الزم برای کمک به این صنعت و از جمله این واحد تولیدی اقدام کنند.

طباطبایی در پایان گفت: در این جا الزم اســت به این موضوع اشــاره شــود که اصوالًسخن از پشتیبانی و مانعزدایی در حــوزه تولیــد مســئولیت ســنگین نهادهــای حکومتــی را در ایــن خصــوص روشــن و مشــخص میســازد چرا کــه اصوالً اختیــارات و امکانــات فراوانــی در تحقــق ایــن شــعار گرانقدر در اختیار ایشــان اســت چــه از منظــر قانونگــذاری بــه طــور کلــی که عمده از ســمت قــوه مقننــه اســت و بخشــی نیــز دســتورالعملها و بخشــنامه ها و آئیننامه های قوه مجریه است وچه مدیریت اجرای آنها. فلذا به نظر میرسد عزم جزم و اراده راسخی باید در بدنه قوای مدیریتی کشــور در این خصوص ایجاد و تحکیم و تعمیق شــود که در ســال جاری شاهد تحقق این شعار و در ادامه در سنوات آتی به عنوان یک فرهنگ مبارک باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها