با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی 4500 واحد مسکن ملی در استان اصفهان

با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات ،چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی استان اصفهان در شهر جدید بهارستان و یکهزار و ۳۵۴ واحد مسکونی دیگر در ۱۰ شهر تیران، دهاقان، شهرضا، اردستان، انارک، برزک، بادرود، چادگان، سمیرم و علویجه آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۱۶۵۳۸

به گزارش جام جم آنلاین اصفهان،پیش از ظهر امروز محمد اسلامی در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی و آغاز عملیات اجرایی3500 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن جدید در بهارستان، با اشاره به اینکه در سال 98 ،18 شهر جدید در کشور داشتیم،اظهار داشت: در این چند سال اخیر بر تعداد شهرهای جدید افزوده و امروز 24 شهر جدید به کشور اضافه شده است.

وی افزود: هدف ما این است که شهرهای جدید فقط خوابگاه نباشند، بلکه منشا کسب و کار هم باشند که در این راستا احداث هفت شهر جدید در کشور  آغاز شده است.

وزیر راه و شهرساری با اشاره به اینکه روش های قبلی با پیمانکاران مانع پیشرفت بود، تصریح کرد: ما روش های قبلی را ادامه نخواهیم داد و با شیوه نامه های جدید و الگوهای ماندگار با پیمانکاران کار می کنیم، زیرا نحوه کار اجرایی پیمانکاران و معاهدات بدون وقفه نکته بسیار کلیدی است که اگر روندی سنجیده شده نداشته باشد کار پیش نمی رود.

وی ادامه داد: ما در بحث مسکن باید اول جامعه هدف را بشناسیم و این در حالی است که حدود 400 هزار متقاضی تا کنون برای مسکن ثبت نام کرده اند که فقط حدود 510 هزار نفر واجد شرایط پذیرفته شدند که مراسم امروز بابت آن  تعداد واجدین است.

اسلامی گفت: در ساخت و ساز مسکن باید ازظرفیت خود مردم هم استفاده وکار ساخت و ساز را نیز به خودشان واگذار کرد تا به صورت گروهی زمین را به سلیقه خود بسازند و ما فقط نظارت و ضوابط را کنترل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در  ادامه  از افزایش سهم وام مسکن در شورای پول و اعتبار برای سازنده به  300 میلیون تومان وام خبر داد و افزود:در صدد هستیم قیمت تمام شده وام مسکن را به 50 درصد برسانیم.

امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار و مسئولان راه و شهرسازی اصفهان و فرماندار آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی و آغاز عملیات اجرایی3500 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و تحویل 128 واحد باقی مانده مسکن مهر بهارستان،آغاز عملیات اجرایی پروژه های طرح اقدام ملی مسکن انجام و شروع عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن به صورت همزمان در 11 شهر استان اصفهان جمعا به تعداد5 هزار و 695 واحد

در بهارستان،تیران،دهاقان،شهرضا،اردستان،انارک،برزک،بادرود،چادگان،سمیرم و علویجه آغاز شد.

گفتنی است؛ دو طرح میدان بزرگ امام علی (ع) با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع زیر بنا و بوستان دوستی با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در ۳۷ هزار متر مربع زیربنا با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید بهارستان بهره برداری شد.

همچنین وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر خود به بهارستان از طرح درحال اجرای  قطار شهری اصفهان - بهارستان به طول ۱۴ کیلومتر با تامین ریل ملی از شرکت ذوب آهن بازدید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها