نتایج مطالعه جدید تایید می کند که دندانپزشکی خطر ابتلا به کووید۱۹ را به همراه ندارد.
کد خبر: ۱۳۱۶۲۱۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «پورنیما کومار»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می‌گوید: «تمیز کردن و درمان دندان‌ها در دندانپزشکی ریسک ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ را افزایش نمی‌دهد.»

از آنجا که کووید ۱۹ عمدتاً از طریق قطرات موجود در هوا منتشر می‌شود، این ترس وجود دارد که بزاق منتشر شده در طی یک عمل دندانپزشکی بتواند ویروس را گسترش دهد.

برای این مطالعه، تیم کومار ترکیب ژنتیکی ارگانیسم‌های موجود در نمونه‌های هوا را طی طیف وسیعی از اقدامات دندانپزشکی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

نتیجه گیری این بود که محلول آب حاصل از دستگاه‌های آب- نه بزاق- منبع اصلی وجود هر گونه باکتری یا ویروس در پاشیدگی و پخش از دهان بیماران است.

تحقیقات نشان داد حتی هنگامی که میزان کم کروناویروس در بزاق بیماران بدون علامت یافت شد، در قطرات تولید شده در طول کار دندانپزشکی هیچ نشانه‌ای از ویروس کرونا مشاهده نشد.

کومار در ادامه افزود: «با این وجود نباید این واقعیت را فراموش کرد که این ویروس از طریق ذرات هوا گسترش می‌یابد و صحبت کردن، سرفه یا عطسه در مطب دندان پزشکی همچنان می‌تواند خطر انتقال بیماری را به همراه داشته باشد.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها