تبلیغات منفی سبب شده بیماران خاص، تمایلی به تزریق واکسن کرونا نداشته باشند

مورد خاص واکسیناسیون بیماران خاص

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین اعلام کرد:

ماجرای تزریق واکسن پولی در کیش کذب محض است ! / هیچ فوتی بر اثر واکسن کرونا نداشته ایم

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ماجرای فروش واکسن به گردشگران در کیش گفت: وزارت بهداشت و درمان به هیچ وجه اجازه تزریق واکسن پولی را در هیچ جا نخواهد داد.  
کد خبر: ۱۳۱۵۶۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر علیرضا رئیسی در ابتدا با تعجب از انتشار خبری مبنی بر "فروش واکسن کرونا در کیش" گفت: اطلاع ندارم خبر فروش واکسن های وارداتی به گردشگران و مسافران منطقه از کجا منتشر شده، اما به ضرس قاطع آن را رد می کنم. این موضوع نه صحت دارد و نه حتی در آینده، وزارت بهداشت اجازه چنین کاری را صادر خواهد کرد. تا جایی که بنده مطلع هستم یکی از شرکت های بخش خصوصی در کیش در جهت کمک به وزارت بهداشت و درمان مجوز ورود واکسن را گرفته، اما این واکسن ها در قالب سند ملی واکسیناسیون کشور است و باید در ابتدا به تایید وزارت بهداشت برسد، نه اینکه خودسرانه به اهالی آن منطقه یا گردشگران تزریق شود! بخش خصوصی تحت هیچ شرایطی اجازه دریافت وجه از مردم بابت تزریق واکسن ندارد  و ما به هیچ وجه اجازه چنین کاری را صادر نخواهیم کرد.
 
او ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان از چند راه موافق ورود واکسن به ایران است. نخست آنکه طی مذاکره ای که دولت ما با دولت دیگر کشورها می کند، واکسن هایی را از خارج کشور به داخل وارد کند که ما در وزارت بهداشت آن را به طور رایگان در سطح کشور توزیع کنیم. دیگر آنکه بخش خصوصی اگر بتواند از خارج کشور واکسن تهیه کند باید آن را در ابتدا به ما تحویل دهد. به عبارت دیگر وزارت بهداشت اول باید پول خرید واکسن را به بخش خصوصی پرداخت کند و بعد که آن را گرفت، به طور رایگان در سطح کشور توزیع کند، اما چنانچه بخش خصوصی اقدام به ورود واکسن به کشور کند و آن را با دریافت هزینه در اختیار مردم قرار دهد کاملا مخالف با قوانین وزارت بهداشت و درمان ایران عمل کرده. چون ما واکسن پولی در کشور نخواهیم داشت.
 
رئیسی در پاسخ به اظهارنظر عده ای که تزریق واکسن پولی در کیش را برای جلوگیری از سفر ایرانیان به خارج برای تزریق واکسن و به طبع آن خروج ارز از کشور، ضروری می دانند توضیح داد: هر کسی می خواهد برود کشورهای همسایه یا هر کشور دیگری واکسن بزند، برود. ما نمی توانیم برای آن معدود نفرات تسهیلات ویژه ای در کیش یا هر جای دیگری در داخل ایران قائل شویم. آنها هم در کشور بمانند و طبق نوبت مثل باقی هموطنان مان واکسن دریافت کنند. وزارت بهداشت تعهد کرده تا پایان امسال همه مردم را اعم از پیر و جوان واکسینه کند و در این راه هیچ فرقی بین هیچکسی نمی گذارد. حالا اینکه کسی می خواهد در دیسکو و کازینو بگردد و این وسط واکسن هم بزند به وزارت بهداشت مرتبط نیست.
 
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در پایان با تاکید بر اینکه در آینده دوز بیشتری از واکسن آسترازنکا را وارد کشور می کند، بیان داشت: طبق آمار در کل دنیا از هر 250 هزار نفر، شاید 1 نفر دچار عارضه واکسن آسترازنکا شود و در ایران کمتر از 700 هزار دز از این واکسن تزریق شده. در مجموع در ایران از حدود 2 میلیون و 200 هزار تزریقی که انجام داده شده، 6-7 هزار نفر دچار عارضه خفیف شدند. کوفتگی، بدن درد، تب و عوارضی اینچنینی پس از دریافت واکسن گزارش شده، اما تا به حال گزارشی مبنی بر فوت ناشی از تزریق واکسن کرونا نداشتیم. اینکه فردی چندی بعد از تزریق واکسن فوت کند لزوما مرتبط با واکسن نیست. هزار دلیل دیگر وجود دارد که باید بررسی شود. ما هم طبق تحقیقاتی که روی واکسن آسترازانکا در دنیا شده باز هم این واکسن را به کشور وارد می کنیم.  
 
منبع: ساناز قنبری - روزنامه نگار / جام جم آنلاین 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها