دانشمندان یک پروتئین کلیدی را کشف کرده اند که ممکن است راز درمان سرطان پروستات باشد. این راز مربوط به یک پروتئین دردسرساز می شود که نقش زیادی در مرگ و میر ناشی از این نوع سرطان دارد.
کد خبر: ۱۳۱۴۴۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل ، آزمایشات بالینی بر روی این نوع درمان جدید سرطان پروستات آغاز شده است. این آزمایشات با هدف آزاد کردن سلول های سفید خون سرطانی برای حمله به تومور انجام می شود.

درمان های مبتنی بر سیستم ایمنی بدن نتایج خیره کننده ای در برابر برخی از انواع بیماری ها داشته است.

روش های درمانی قبلی نتوانسته اند علیه سرطان پروستات کار کنند و دانشمندان نتوانسته اند دلیل آن را بفهمند اما حالا راه های درمانی جدیدی به وجود آمده است.

اکنون ، محققان در انستیتوی تحقیقات سرطان (ICR) و بیمارستان رویال مارسدن در لندن می گویند که آنها یک نکته کلیدی در رابطه با بیماری سرطان پروستات یافته کرده اند و این نکته کلیدی در واقع یک پروتئین به نام CD38 است.

این سرطان گلبولهای سفید خون را که سلولهای B نامیده می شوند ربوده و آنها را برای ساخت CD38 دستکاری می کند.

تحقیقات نشان می دهد که این پروتئین، گلبول های سفید خون را از انرژی مورد نیاز برای حمله به تومور محروم می کند.

این بدان معنی است که داروهایی که CD38 را هدف قرار می دهند می توانند قدرت سیستم ایمنی بدن را بر سلولهای سرطانی به وجود بیاورند. در واقع تضعیف این پروتئین نکته کلیدی در حل معمای مربوط به درمان بیماری سرطان پروستات است.

البته چنین داروهایی از قبل وجود داشته و آزمایشات در حال انجام است تا در نهایت یک راه حل بسیار مناسب برای درمان این بیماری پیدا شود تا به این ترتیب از مرگ و میرهای متعدد در طول سال جلوگیری شود.

در جریان این تحقیقات به 24 مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات ایزاتوکسیماب داده شد، یک دارو برای سیستم ایمنی که برای درمان سرطان خون استفاده می شود و سلول های سرطانی را از بین می برد.

پروفسور یوهان دی بونو یکی از محققان این تحقیق گفت: در برخی موارد از ابتلا به سرطان پروستات، این بیماری باعث می شود که سرطان از سیستم ایمنی بدن سبقت بگیرد. حالا یافته های ما نشان می دهد که می توانیم سلولهای ایمنی را که پروتئین CD38 را نشان می دهند هدف قرار دهیم تا سیستم ایمنی بدن را بیدار کند.

نمونه های بیش از 200 مرد مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات نشان داد که کسانی که تومورهای آنها دارای پروتئین CD38 زیادی بود ، احتمال مرگ آنها در 10 تا 15 سال آینده دو برابر بیشتر است.

این تحقیق که در ژورنال European Urology منتشر شد نیز نشان داد که با افزایش سطح پروتئین ، درمان سرطان سخت تر می شود.

سرطان پروستات شایع ترین سرطان در مردان است و سالیانه افراد زیادی به آن مبتلا می شوند.

پروفسور پل ورکمن از همین تیم تحقیقاتی  گفت: مطالعاتی از این دست برای کمک به ما در درک چگونگی تعامل سرطان پروستات با سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است و می تواند زمینه را برای درمان های موثرتر فراهم کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها