مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران که در وین اتریش حضور دارد گفت که تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران به معنای تضعیف گفت‌وگوهای هسته‌ای است.
کد خبر: ۱۳۱۱۰۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، «سید عباس عراقچی» مذاکره کننده ارشد ایران در گفتگو با شبکه پرس تی وی در وین گفت که تحریم های جدید به اصطلاح حقوق بشری اتحادیه اروپا در ارتباط با توافق هسته ای، به معنای تضعیف گفتگوهای برنامه هسته ای است.

هیئت ایرانی در جریان گفتگوهای روز پنجشنبه توافق هسته ای به کشورهای اروپایی وظایف خود برای اعمال تحریم های به اصطلاح حقوق بشری و نادیده گرفتن حمله تروریستی به سایت هسته ای ایران را یادآور شد.

این تحریم ها به منظور تضعیف گفتگوها در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) و توافق کلی است.

اروپایی ها نه تنها این اقدام مهم خرابکارانه را نادیده گرفتند، بلکه آنها سرگرم اعمال تحریم های جدید علیه ایران بودند و این کاملا غیرقابل قبول بود.

شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه گذشته هشت فرد و سه نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم‌های خود افزود.

همچنین شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت تا اقدامات خود علیه ایران را به بهانه آن چیزی که نقض حقوق بشر خوانده شده را تا 13 آوریل 2022 (24 فروردین 1401) تمدید کند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد: « این تحریم‌ها شامل ممنوعیت ورود به اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌های افراد تحریم شده می‌باشد. همچنین این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت صادرات تجهیزاتی می‌شود که ممکن است از آن برای سرکوب اعتراضات داخلی و نظارت بر ارتباطات استفاده ‌شود. شهروندان و شرکت‌های اروپایی نیز از تامین سرمایه برای افراد و نهادهایی که در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند، منع شده‌اند».

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها