نیروی هوایی آمریکا یک موشک قاره پیما را از پایگاه هوایی این کشور مستقر در ایالت کالیفرنیا با موفقیت پرتاب کرد.
کد خبر: ۱۳۰۵۸۵۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران از آزمایش یک موشک قاره پیمای بالستیک از سوی نیروی هوایی آمریکا خبر دادند.
 
این آزمایش موشکی 23 فوریه (سه شنبه پنجم اسفند) در پایگاه هوایی «واندنبرگ» در کالیفرنیا صورت گرفت و طی آن موشک قاره پیمای بالستیک غیر مسلح «مینت‌من-3» به سوی هدفی شلیک شد.
 
 
آمریکا یک موشک قاره‌پیمای جدید آزمایش کرد + عکس
در بیانیه نیروی هوایی آمریکا بدین منظور آمده است که پرتاب این موشک بیانگر توانایی آمریکا در دفاع، تامین امنیت و حفظ آمادگی مداوم است. آمریکا پیشتر موشک مینت‌من قاره پیما را در نوامبر 2020 آزمایش کرد.
این در حالی است که یک رسانه انگلیسی  اخیرا گزارش داد که ارتش روسیه در نظر دارد یک موشک جدید با بردی برابر با 6200 مایل که قادر است از تمام سامانه‌های دفاع موشکی عبور کند را آزمایش کند.
 
به نوشته روزنامه «میرور» روسیه تصمیم دارد موشک قاره پیمای «سارمات آرسی 28» که 208 تن وزن و بردی حدود 6200 مایل دارد را آزمایش کند. این موشک 16 کلاهک حمل می‌کند و قادر است ناحیه‌ای به وسعت تگزاس یا فرانسه را ویران کند.
 
«آلکساندر کریورورچک» معاون وزارت دفاع روسیه به روزنامه «کراسنا زوزدا» گفت که آزمایش این موشک قریب الوقوع است. وی گفت که در آینده نزدیک آزمایش این موشک در مجتمع موشکی روسیه انجام خواهد شد. این مقام ارشد نظامی روسیه گفت: «هیچ سامانه دفاع موشکی، حتی پیشرفته‌ترین آن نمی‌تواند مانعی برابر این موشک باشد.»
 
سارمات یکی از جدیدترین جنگ افزارهای روسیه است که رئیس جمهور این کشور سال 2018 به وجود آن اشاره کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها