مشاور رئیس امارات پس از شکست استراتژی فشار حداکثری؛

گزینه‌ای غیر از «دیپلماسی» در برابر ایران وجود ندارد

مشاور رئیس امارات پس از شکست استراتژی «فشار حداکثری» واشنگتن علیه ایران، در سخنانی اذعان کرد که باتوجه به شرایط موجود عملا گزینه ای غیر از «دیپلماسی» در برابر تهران وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۰۵۴۲۹

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات با اشاره به استراتژی دولت جدید آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، گفت: عملاً گزینه ای غیر از دیپلماسی در برابر ایران وجود ندارد، بنابراین بایدن حق دارد که دیپلماسی را در اولویت قرار دهد.

بر اساس این گزارش، وی افزود: ما خود نیز گزینه دیگری را غیر از دیپلماسی در برابر ایران، نمی بینیم. کشورهای منطقه نیز همین دیدگاه و نگرش را دارند و معتقدند که مسائل مختلف باید از طریق مذاکره و گفتگو حل و فصل شود.

این مقام اماراتی همچنین بدون اشاره به همراهی های گسترده کشورش با دولت ایالات متحده آمریکا در زمینه اعمال سیاست «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد: حتی در زمان پیاده سازی استراتژی فشار حداکثری ما پیام هایی را به ایران در خصوص لزوم برقراری دیپلماسی و کاهش تنش ها مخابره کردیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه ایران، گزینه تهدید نظامی را «خطرناک» توصیف کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که تمامی مسائل باید از طریق سازوکارهای دیپلماتیک حل و فصل شوند.

گفتنی است، اظهارات مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در خصوص اولویت دادن به دیپلماسی در برابر ایران در حالی است که ابوظبی طی سالهای گذشته بیشترین همکاری را با آمریکایی ها در زمینه اعمال استراتژی فشار حداکثری تهران، داشت. بنابراین، به نظر می رسد که مواضع جدید امارات نشأت گرفته از شکست استراتژی مذکور باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها