نگارنده مبنای این کتاب را بر پایه قرآن کریم و احادیث معصومین قرار داده است اما از آنجایی که نوع بیان ادبیات دینی باید متناسب با مردم هر عصر و زمان، رشد و تغییر کند، نویسنده مطالب را آسان و کاربردی ارائه داده است
کد خبر: ۱۳۰۰۶۸۶

به گزارش سرویس فرهنگی جام جم آنلاین ، نماز به عنوان مهمترین نماد اسلام شمرده می شود. نمازی که هر مسلمانی  آن را با گفتن جمله «الحمدلله رب العالمین» آغاز می کند که این امر خود گویای اهمیت شکرگزاری است. شکرگزاری که نه تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان به آن سفارش شده. اینها  گوشه ای از دلایلی است که شما باید کتاب «شکر کنید و رشد کنید» را بخوانید

موضوعاتی که در این کتاب به آن پرداخته شده

 در این کتاب سعی شده است یک سبک زندگی در قالب بحث شکرگذاری مدلسازی و به خوانندگان گرامی ارائه شود.

نگارنده مبنای این کتاب را بر پایه قرآن کریم و احادیث معصومین قرار داده است.اما از آن جایی که نوع بیان ادبیات دینی باید متناسب با مردم هر عصر و زمان رشد و تغییر کند نگارنده سعی کرده به قدر وسع مطالب را آسان جذاب و کاربردی ارائه دهد.
مهم ترین ویژگی هایی که در نوشتن این کتاب سعی شده است مدنظر قرار گیرد به شرح زیر است :

  • به علت طبقه بندی آیات و روایات فهم آنها بسیار راحت تر و کاربردی تر شده است.
  • اشاره به بسیاری از اصول اصلی موفقیت در زندگی و راهکارهای مواجهه با مشکلات در قالب بحث شکرگزاری.
  • پاسخ‌های ساده روشن و ملموس به دغدغه‌های اصلی فکری انسان ها درباره مسائلی مانند جبر و اختیار و قضا و قدر سلطه شیطان و...که در حین بحث شکرگزاری با آنها مواجه می‌شویم.
  • قابلیت استفاده کتاب برای هر طیف سنی و با هر درجه علمی به طوری که کتاب حالت خودآموز دارد و در یک سیر منظم مطالب را به خوانندگان گرامی ارائه می دهد.
  • استفاده از مثال های متعدد و ساده و همچنین تکرار های عامدانه برای ملکه شدن مطالب در ذهن مخاطب.
  • پیوستگی منطقی و منظم از آغاز تا پایان کتاب به طوری که خواندن کتاب مانند طی کردن یک مسیر مشخص به سمت مقصد معین برای خوانندگان خواهد بود.
  • ارائه تمرینات سودمند و هدفمند در جهت رشد روحیه شکرگزاری.
  • استفاده از جملات تاکیدی مثبت برای کمک به ایجاد تغییر در نظام باورهای ذهنی.
  • به چالش کشیدن ذهن مخاطب و آموزش شیوه تفکر و تحلیل کردن مسائل با پرسیدن سوالات بی پاسخ.

ساختار کتاب

کتاب «شکر کنید و رشد کنید» هفت فصل دارد ولی به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود. قسمت اول شامل فصل سوم تا چهارم این کتاب است،در قسمت اول سعی شده است آنچه به شکرگزاری مربوط است بررسی شود،به طوری که مطالبه قسمت اول، مانند یک کتاب کامل است.

تلفیق آگاهی های روانشناسی و مذهبی در «شکر کنید و رشد کنید»

قسمت دوم شامل فصل پنجم است و در آن به مهمترین عواملی که باعث ناشکری می شوند پرداخته می‌شود و از نظر نگارنده،مهم‌ترین فصل این کتاب است، زیرا در این فصل به مسائل بنیادی اشاره می شود که تا خوانندگان گرامی آن مسائل را برای خود حل نکرده باشند ،نمی توانند از این کتاب سود ببرند.
قسمت سوم نیز شامل فصل ششم است و عصاره و نتایج اصلی این کتاب را ارائه می دهد.

کتابی مفید برای تمام اقشار

رویه این کتاب عام است به این معنی که هر کسی مطابق با هدف نگرش و ظرفیت خود می‌تواند از مطالب این کتاب در جهت درست و صحیح استفاده کند و رشد کند.و این به دلیل مراتب نتایج و پتانسیل ای است که اکسیر شکرگزاری را در خود دارد.مثلاً یک دانشجو می تواند از این کتاب برای موفقیت در رشته تحصیلی خود استفاده کند یک انسان بیمار می تواند از این کتاب برای تسهیل درمان خود استفاده کند فرد دیگری برای بهبود وضعیت مالی اش از این کتاب سود ببرد.و یا سالکی از این کتاب برای تزکیه نفس خود بهره ببرد بنابراین هنگامی که در این کتاب از کلماتی مانند موفقیت و رشد یا امثال آنها استفاده می‌شود منظور فقط موفقیت و رشد در یک زمینه خاص نیست بلکه هر کس در هر زمینه ای می تواند به موفقیت و رشد برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها