استارتاپ Byton که در زمینه ساخت خودرو برقی فعالیت می‌کند، با فاکسکان قراردادی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار برای تولید شاسی بلند برقی M-Byte در سال ۲۰۲۲ منعقد کرد.
کد خبر: ۱۳۰۰۱۱۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، استارتاپ چینی Byton در نمایشگاه CES 2018 با رونمایی از شاسی بلند برقی M-Byte با لیستی بلند و بالا از فناوری‌ها و نمایشگر عظیم ۴۸ اینچی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. این شرکت یک سال بعد در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از نمونه آماده به تولید شاسی بلند خود رونمایی کرد و قول عرضه آن در سال ۲۰۲۰ را داد، ولی به خاطر مشکلات مالی و کرونا نتوانست به وعده خود عمل کند. این استارتاپ حالا به لطف قرارداد با فاکسکان و تزریق سرمایه ۲۰۰ میلیون دلاری از عرضه M-Byte در سال ۲۰۲۲ خبر می‌دهد.
 
استارتاپ Byton با همکاری فاکسکان شاسی بلند برقی خود را تولید می‌کند+عکس

Byton می‌گوید کمپانی فاکسکان که بیشتر آن را به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات اپل به ویژه آیفون می‌شناسیم، تکنولوژی‌ها و تخصص خود در زمینه تولید محصول و دیگر «منابع صنعتی» خود را در اختیار این استارتاپ قرار می‌دهد تا تولید M-Byte سرانجام محقق شود. فاکسکان پیشتر با رونمایی از پلتفرم برای خودروهای الکتریکی تمایل خود برای ورود به بازار خودرو را نشان داده است.
 
استارتاپ Byton با همکاری فاکسکان شاسی بلند برقی خود را تولید می‌کند+عکس

Byton اضافه می‌کند که شاسی بلند M-Byte در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد: مدل دیفرانسیل عقب با باتری ۷۲ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی تقریبی ۲۲۴ مایل (۳۶۰ کیلومتر)، و مدل تمام چرخ متحرک که از باتری حجیم‌تر ۹۵ کیلووات ساعتی برخوردار بوده و قابلیت پیمایش ۲۷۰ مایل (۴۳۴ کیلومتر) را دارد. سازنده می‌افزاید مدل پایه این خودرو با قیمت ۴۵ هزار دلار روانه بازار می‌شود که با توجه به تکنولوژی‌های بکار رفته در آن مناسب به نظر می‌رسد.
Byton امیدوار است پس از عرضه M-Byte در چین فروش آن را در اروپا و حتی ایالات متحده آغاز کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها