بستنی زمستانی نوعی بستنی خوشمزه و پرطرفدار است

طرز تهیه بستنی زمستانی

بستنی زمستانی یادآور و نوستالژی شیرین دوران کودکی همه ما است. زمستان که می‌شد، مغازه‌ها پر از بسته‌های کوچک بستنی زمستانی می‌شد. با طرز تهیه این نوستالژی خوشمزه با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۹۹۲۰۳

طرز تهیه بستنی زمستانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از چی شی

مواد لازم بستنی زمستانی
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
شکر یا پودر قند ½ پیمانه
ژلاتین ۱ قاشق چایخوری
گلاب ۱ قاشق مرباخوری
وانیل ½ قاشق چایخوری
نمک ۱ پنس
نان میکادو ۱ ورق
سرکه سفید ½ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای ۱۵۰ گرم
روغن مایع ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری

دستور تهیه بستنی زمستانی

طرز تهیه بستنی زمستانی
 

مرحله اول

ابتدا نان میکادو را روی سطح کار قرار می دهیم و با یک کارتر گرد کوچک با قطر حدود ۴٫۵ سانتی متر نان میکادو را قالب می زنیم و کنار می گذاریم. در ادامه ژلاتین و گلاب را در یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس کنار می گذاریم.

 
 

مرحله دوم

سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و کمی می زنیم تا کف کند، سپس سرکه را به همراه نیمی از وانیل و پودر قند اضافه می کنیم و به روش بن ماری روی حرارت ملاین بخار آب قرار می دهیم و حدود ۱۲ دقیقه با دور تند همزن می زنیم.

 
 

مرحله سوم

در همین حین ژلاتین و گلاب را هم به روش بن ماری روی بخار آب قرار می دهیم تا ژلاتین به طور کامل حل شود. پس از گذشت ۱۲ دقیقه کاسه حاوی سفیده تخم مرغ را از روی حرارت کنار می گذاریم و باقیمانده وانیل و مخلوط گلاب و ژلاتین را اضافه می کنیم.

 

مرحله چهارم

حالا باید به مدت چند ثانیه مواد را خیلی سریع مخلوط کنیم تا یکدست شوند. توجه داشته باشید فقط در حدی هم بزنید که ژلاتین با دیگر مواد ترکیب شوند، چون هم زدن زیاد مواد باعث می شود که مایه بستنی شل شود و طعم بستنی خراب شود.

 
 

مرحله پنجم

حالا مواد را داخل قیف یکبار مصرف با ماسوره ساده می ریزیم. در ادامه نان های میکادوی قالب زده شده را روی سطح کار داخل یک سینی مناسب می چینیم و روی هر نان میکادو به صورتی قیف می زنیم که به طور کامل پوشیده شود.

 
 

مرحله ششم

حالا سینی حاوی بستنی ها را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا بستنی ها سفت شوند. در ادامه شکلات و روغن مایع را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و روی حرارت بخار آب به روش بن ماری ذوب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا بستنی ها را از یخچال خارج می کنیم و با قاشق روی هر بستنی مقداری شکلات آب شده می ریزیم تا به صورت یکدست کاور شوند. در ادامه بستنی ها را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا شکلات سفت شود، سپس تا سه روز در ظرف درب بسته در یخچال نگهداری می کنیم.

بستنی زمستانی با کیک

اگر بخواهید بستنی زمستانی را به عنوان یک میان وعده مجلسی برای مهمانان خود سرو کنید، می توانید به جای استفاده از نان میکادو به عنوان پایه بستنی از کاپ کیک شکلاتی استفاده کنید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها