در ایام کرونا کسب و کارهای بسیاری در راستای قرنطینه و تعطیلی‌های اجباری دچار مشکلات عمده در جهت ارائه و فروش محصولات خود شده‌اند اما همانطور که مشکلات ایجاد می‌شوند، راهکارهای مناسب آنها نیز ایجاد می‌شوند، و به تدریج سختی‌ها آسان شده و فرهنگ جدیدی نیز در پاسخ به شرایط جدید ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۲۹۹۰۷۰

این موارد، چکیده نکاتی بودند که در گفتگو با جناب آقای دکتر سید امیر سجاسی، مدیر عامل چاپ پرنیان که ۱۵ سال در زمینه ارائه خدمات چاپی و تبلیغاتی با مدرن‌ترین دستگاه‌های روز در خدمت صاحبان صنایع بوده‌اند مطرح شد.

راهکارهای بهبود فروش در دوران رکود کرونا، به سبک چاپ پرنیان

در ادامه، مشروح این نکات را خواهید خواند:

جناب آقای دکتر سجاسی کرونا در کنار مشکلات بسیاری که برای سلامتی مردم ایجاد کرده است، با تنگ کردن فرصت کسب درآمد در راستای کمتر باز بودن واحدهای تجاری، موجب ایجاد مشکلات مادی نیز برای بسیاری از هموطنان ما شده است. آیا طبق تجربه و کسب و کار و تخصص شما راه حلی برای مواجهه با این مشکل وجود دارد؟

همانطور که گفتید با بسته بودن واحدهای تجاری یا کم شدن زمان فعالیت آنها، امکان ارائه محصولات و خدمات صنایع مختلف کمتر از قبل شده است. اما خوشبختانه این مشکل بدون راهکار نیست و می‌توان از طرق مختلفی همچنان چاپ کاتالوگ حاوی مشروح خدمات یا محصولات و رساندن آن به دست مشتری، و یا طراحی کاتالوگ دیجیتال و ارائه آن در فضای مجازی، همچنان با مشتریان در ارتباط بود و زمینه فروش را فراهم کرد. البته این راهکارها منحصر به درون کرونا نیستند و تبلیغاتی بلند مدت محسوب می‌شوند و ما در مجموعه چاپ پرنیان پیش از دوران کرونا نیز با ارائه مشاوره به دوستان عزیز خود کمک کرده‌ایم تا با چاپ کاتالوگ و رساندن آن به مشتریان همیشه در مقابل چشم خریداران بالقوه حضور داشته باشند، یا با تهیه کاتالوگ دیجیتال و فرستادن آن برای دیگران امکان انتشار این مدل محتوا از طریق مردم برای دوستان و آشنایان‌شان و وایرال شدن آن در صورت جذاب بودن کاتالوگ دیجیتال را بالا ببرند. متاسفانه هنوز بسیاری از صنایع برای ارائه محصولات و خدمات خود از چاپ کاتالوگ یا طراحی کاتالوگ دیجیتال استفاده نمی‌کنند و به همین خاطر دستشان از سودی که در دراز مدت در نتیجه این کار برایشان به ارمغان می‌آید، کوتاه می‌ماند. در حالی که ما در مجموعه چاپ پرنیان بارها شاهد تاثیرگذاری این مدل تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف بوده‌ایم.

به نکته جالبی اشاره کردید. با چاپ کاتالوگ یا طراحی کاتالوگ دیجیتال، در واقع امکان بیشتر دیده شدن هر کسب و کار در هر زمان از شبانه روز و در هر مکان افزایش پیدا می‌کند. اما آیا هزینه‌ای که برای چاپ کاتالوگ یا طراحی کاتالوگ دیجیتال پرداخت می‌شود، خود بار مالی اضافه بر دوش صاحبان صنایع نیست؟

اگر به تبلیغات به دید هزینه اضافه نگاه کنید، هیچ وقت در کارتان پیشرفت نمی‌کنید و بین رقبایتان متمایز نمی‌شوید. این یکی از ابتدایی‌ترین اصولی است که در کسب و کار باید به آن توجه کرد و ما نیز همیشه در مجموعه چاپ پرنیان در این زمینه به دوستان عزیزمان گفته و مشاوره داده‌ایم. شما فرض کنید یک واحد تجاری مبلغی بابت قیمت کاتالوگ های مد نظر خود برای تبلیغات هزینه کند. این هزینه با پخش شدن کاتالوگ دیجیتال و چاپی بین مشتریان بالقوه، و تبدیل شدن آنها به مشتریان بالفعل، به زودی ده برابر شده و به سرمایه این واحد تجاری افزوده می‌شود. به همین خاطر پرداخت هزینه قیمت کاتالوگ نه تنها هزینه اضافی برای کسب و کارها نیست، که به زودی با تبدیل کردن مشتریان بالقوه به بالفعل باعث برگشت سرمایه به صورت تصاعدی برای کسب و کارها می‌شود. البته قیمت کاتالوگ نسبت به قیمت بقیه مدل‌های تبلیغاتی نیز پایین بوده و برای مثال هزینه چاپ کاتالوگ و بهای قیمت کاتالوگ از تبلیغات تلویزیونی و شهری و یا اجاره بیلبورد و غیره بسیار پایین‌تر هستند.

ممنون از توضیحاتی که ارائه کردید. با این وجود کسب و کارها می‌توانند در دوره کرونا هم به کمک شیوه‌هایی که شما ذکر کردید همچنان محصولات و خدمات‌شان را در معرض دید خریدارانی که خانه‌نشین شده‌اند قرار بدهند. طبق تجربه شما، رسیدن به این هدف به چه شکل ممکن است؟

دقیقاً همین طور است که شما فرمودید. قبلاً خرید کالا یا خدمات به این نحو بود که فروشنده در محل تجاری خود به انتظار مشتری می‌نشست و مشتری باید برای خرید کالا از خانه خارج می‌شود. اما کرونا همه معادلات قبلی را به هم ریخته و مشتریان به ناچار خانه‌نشین شده‌اند. پس الان فروشنده‌ها هستند که باید با راهکارهای نوین کالا و خدمات خود را در معرض دید مشتریان قرار بدهند. طبق تجربه ۱۵ ساله بنده در مجموعه چاپ پرنیان، فروشنده‌ها می‌توانند با کمک گرفتن از قابلیت‌هایی که صنعت چاپ و طراحی در اختیار آنها گذاشته است، مثل چاپ کاتالوگ یا طراحی کاتالوگ دیجیتال، به صورت غیرحضوری نیز کالا و خدماتشان را در معرض دید مشتریان قرار بدهند. با چاپ کاتالوگ در تیراژ بالا و رساندن آن به مشتریان قبلی می‌توان آنها را برای خرید مجدد محصولات وسوسه کرد، یا با ارسال آن برای کسانی که مشتریان بالقوه ما هستند و هنوز تصمیم خرید قطعی پیدا نکرده‌اند، می‌توان با پرزنت مناسب محصولات آنها را نیز یک قدم به خرید نزدیک‌تر کرد. کاتالوگ دیجیتال هم به همین نحو عمل می‌کند و تنها به جای اینکه چاپ شود و به صورت نسخه چاپی در اختیار مشتریان قرار بگیرد، از طریق فضاهای مجازی همچون سایت یا شبکه‌های مجازی یا حتی ارسال در پیام‌رسان‌ها به سمع و نظر مردم می‌رسد. پیشنهاد بنده به عنوان کسی که سالهاست در مجموعه چاپ پرنیان در این زمینه فعال بوده و نتایج مثبت آن را بارها و بارها دیده است، این است که به هیچ نحو از این دو کار، یعنی چاپ کاتالوگ و طراحی کاتالوگ دیجیتال منصرف نشوید چون از بهترین راه‌های پرزنت کالا و خدمات هستند. ما در مجموعه چاپ پرنیان با بازخوردهای مثبتی که هر بار از مشتریان گرامی خود می‌گیریم، در این باره با قطعیت نظر می‌دهیم.

جناب دکتر سجاسی هزینه و قیمت کاتالوگ و چاپ کاتالوگ یا طراحی کاتالوگ دیجیتال به چه نحو محاسبه می‌شود؟ فکر می‌کنم این از موضوعاتی باشد که دانستن پاسخ آن برای خوانندگان ما بسیار مهم است.

در واقع قیمت کاتالوگ و چاپ آن به موارد مختلفی بستگی دارد. از نوع جنس کاغذ گرفته تا گرم آن، و یا حتی از ابعاد کار، تعداد و تیراژ آن، رنگبندی کاتالوگ و دیگر موارد در تعیین قیمت کاتالوگ به صورت نهایی موثر هستند. اما ما به خاطر استفاده از دستگاه‌های حرفه‌ای و خاصی که در مجموعه چاپ پرنیان برای چاپ کاتالوگ‌ها مورد استفاده قرار می‌دهیم، این تضمین را به مشتریان گرامی می‌دهیم که نتیجه مثبتی از چاپ کاتالوگ خود خواهند گرفت و با بهترین کیفیت و قیمت کاتالوگ مد نظرشان را از مجموعه چاپ پرنیان تحویل خواهند گرفت.

از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید بسیار متشکریم. آیا خوانندگان گرامی ما امکان صحبت مستقیم با شما برای مشاوره گرفتن در زمینه تعیین قیمت کاتالوگ و سفارش کاتالوگ دیجیتال و چاپی به شما را هم دارند؟

بله حتما. باعث افتخار بنده و سایر همکارانم در مجموعه چاپ پرنیان است که بتوانیم پاسخگوی سوالات دوستان گرانقدر خود باشیم و از این طریق به سهم خود در پیشرفت کسب و کارشان سهیم باشیم. عزیزانی که مایل به دریافت مشاوره رایگان درباره نحوه چاپ کاتالوگ اختصاصی برای کسب و کارشان هستند یا درباره قیمت کاتالوگ سوال دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به دفتر مرکزی چاپ پرنیان واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان استاد نجات اللهی، کوچه سلمان پاک، پلاک ۳ و یا تماس با شماره‌های ۰۲۱۸۸۵۲۸۵۱۷ و ۰۹۱۲۳۵۷۳۵۸۲ و یا بازدید از وبسایت www.parnianchap.com با بنده در ارتباط باشند. بنده با تمام توان و تخصص خود همراه شما در مسیر پیشرفت کاری شما در دوران سخت کرونا هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها