بازی Cyberpunk 2077 از زمان عرضه رسمی در اوایل این ماه، تقریبا اکثریت اخبار دنیای بازی را به خود اختصاص داده است. البته نه به شکلی که سی‌دی پراجکت انتظار داشت.
کد خبر: ۱۲۹۶۷۹۴

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از زومیت، با وجود اینکه نظرات اولیه منتقدان در نشریات معتبر جهان به این بازی کاملا مثبت تلقی می‌شد، با گذشت زمان مشخص شد که نسخه‌های کنسولی این بازی از مشکلات فنی بسیار زیادی رنج می‌برند؛ به‌طوری‌که برخی از کاربران اصلاً قادر به تجربه این بازی روی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نبودند.

حواشی و انتقادات زیاد طی یک ماه گذشته از این بازی، نهایتاً منجر به حذف سایبرپانک 2077 از فهرست فروشگاه پلی استیشن و اضافه شدن برچسب «هشدار عملکرد» به این بازی در فروشگاه اختصاصی ایکس باکس شد. از سوی دیگر، تعداد زیادی از خریداران این بازی در کنسول‌های سونی و مایکروسافت، تصمیم به پس دادن بازی و دریافت هزینه‌ی پرداختی گرفتند. با درنظرگرفتن تمامی این موارد، به نظر می‌رسد آمار فروش این بازی همچنان شرایط بسیار خوبی تجربه می‌کند.

براساس گزارش جدیدی که از طریق وب‌سایت CD Projekt RED منتشر شده، سایبرپانک با وجود پس دادن گسترده آن توسط خریداران، تاکنون بیش از ۱۳ میلیون نسخه فروش داشته است. درواقع بازی‌هایی که تاکنون به‌صورت فیزیکی یا دیجیتال پس گرفته شده، در این آمار شمارش نشده است. البته این شرکت جزئیات مربوط به تعداد بازی‌هایی که تاکنون پس داده شده، ارائه نکرده است.

در بخشی از متن این خبر آمده است: «بر اساس گزارش‌های دریافتی از پلتفرم‌های توزیع و فروش فیزیکی و دیجیتال بازی‌های ویدیویی، آمار فروش بازی Cyberpunk 2077 تا تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۱۳ میلیون نسخه تخمین زده می‌شود. این آمار شامل فروش بازی روی تمامی پلتفرم‌های سخت‌افزاری می‌شود. ضمن اینکه تمامی نسخه‌های فیزیکی و دیجیتال این بازی که تاکنون توسط خریداران پس داده شده، در این آمار حساب نشده است. شمار رسمی نسخه‌هایی که تا زمان ثبت این گزارش توسط شرکت ناشر پس گرفته شده، از طریق ایمیل‌های مربوط به کمپین «Help Me Refund» که مستقیماً برای شرکت ارسال شده است، محاسبه می‌شوند.»

بدون شک بازی Cyberpunk 2077 هیجان و هایپ بسیار زیادی بین مخاطبان ایجاد کرده بود. دوره طولانی ساخت و توسعه این بازی از سال ۲۰۱۲ در کنار هزینه‌های زیادی که برای تبلیغات و معرفی بازی در طول این سال‌ها اختصاص یافت، موجب بالا رفتن انتظار عمومی از کیفیت این بازی اکشن و نقش‌آفرینی شده بود. البته سی‌دی پراجکت رد وعده داده است که با آپدیت‌های مختلفی که برای نسخه‌های متعدد این بازی منتشر می‌کند، رفته‌رفته تمامی مشکلات آن را برطرف خواهد کرد. در هر حال باید منتظر ماند و دید که این بازی بعد از عبور از چالش‌ها و حواشی زمان عرضه، در آینده چگونه عمل خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها