حوادث کرمانشاه؛ شکار غیرمجاز

دستگیری ۳۱۶ شکارچی متخلف در استان کرمانشاه

در سال جاری ۳۱۶ شکارچی متخلف با تلاش محیط بانان در مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه دستگیر شده اند.
کد خبر: ۱۲۹۵۴۷۹
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از صدا و سیما مرکز کرمانشاه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: امسال ۲۸۴ فقره پرونده تخلف شکار و صید در استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده، همچنین در این مدت ۸۳ قبضه سلاح از شکارچیان متخلف کشف شده است.
 
دستگیری ۳۱۶ شکارچی متخلف در استان کرمانشاه
شیخ ویسی افزود: امسال ۱۸ مورد پرونده تخریب مناطق زیست محیطی نیز در استان تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه سه منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش به مساحت ۱۶۰ هزار هکتار وجود دارد، اظهار داشت: مناطق شکار و تیراندازی ممنوع هم در حوزه کاری محیط زیست قرار گرفته اند که مساحت این مناطق در استان کرمانشاه بیشتر از ۸۵ هزار هکتار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان به فعالیت ۶۰ محیط بان در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه دو نفر از این نیرو‌ها اخیرا بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند، با این اوصاف به ازای هر ۴ هزار هکتار یک محیط بان در مناطق حفاظت شده استان مشغول انجام وظیفه است که یک چهارم متوسط استاندارد جهانی می‌باشد.

شیخ ویسی با اشاره به دشواری‌های کار محیط بانان افزود: در استان کرمانشاه کار حفاظت، گشت و کنترل عرصه‌های طبیعی در فصول سرد سال مخصوصا در مناطق سردسیری پاوه و سنقر و کلیایی بسیار دشوار است.

وی تهدید جانی محیط بانان را از دیگر مشکلات پیش روی این نیرو‌ها دانست و گفت: مهمترین مسئله در مورد محیط بانان کل کشور و بخصوص استان کرمانشاه بحث امنیت جانی آن‌ها است به طوریکه طی چهار دهه گذشته ۱۲۴ محیط بان کشور در درگیری با شکارچیان جانباخته اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان به کمبود امکانات محیط بانان هم اشاره کرد و گفت: مسیر‌های صعب العبور و کار بیش از حد آسیب زیادی به خودرو‌های این یگان وارد می‌کند و ناوگان خودرویی نیاز به نوسازی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها