با بن‌سلمان همسو نبودند، برکنارشدند!
عزل ۱۰۰ امام جماعت در عربستان؛

با بن‌سلمان همسو نبودند، برکنارشدند!

در جریان جلسه‌ پادشاه سعودی با شورای وزیران این کشور، بودجه عمومی این کشور با کسری 38 میلیارد دلاری بسته شد.
در جریان جلسه‌ پادشاه سعودی با شورای وزیران این کشور، بودجه عمومی این کشور با کسری 38 میلیارد دلاری بسته شد.
کد خبر: ۱۲۹۴۹۶۱

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، عربستان سعودی بودجه سال آتی خود را با کسری بالغ بر ۱۴۱میلیارد ریال معادل ۳۸ میلیارد دلار بست.

در جریان جلسه‌ای که از طریق ویدئویی با ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی برگزار شد، شورای وزیران این کشور، بودجه عمومی را برای سال ۲۰۲۱ تصویب کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد، در بودجه جدید، هزینه‌های جاری، ۹۹۰ میلیارد ریال و درآمدها حدود ۸۴۹ میلیارد ریال برآورد شده است که میزان کسری آن، ۱۴۱ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

این مبلغ ۴.۹ درصد از تولید ناخالص ملی است. «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور نیز گفت که درآمدها در بودجه جدید، ۸۴۹ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که افزایش ۱۰.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ خواهد داشت.

بن سلمان همچنین خبر داد که ریاض قصد دارد کسری بودجه در سال ۲۰۲۱ را حدود ۱۴۱ میلیارد ریال یعنی ۴.۹% از تولید ناخالص داخلی  کاهش دهد.

در بیانیه وزارت دارایی این کشور آمده است که تولید واقعی نفت در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ به میزان ۳.۳ درصد کاهش داشته است.

در این بیانیه آمده است، برآوردهای اولیه از سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که تولید ناخالص ملی حدود ۳.۲ درصد رشد خواهد داشت؛ البته مشروط به اینکه طی این سال، فعالیتهای اقتصادی بهبود پیدا کند.

بر اساس این بیانیه، پیش‌بینی می‌شود که میزان بدهی عمومی در پایان سال جاری، به حدود ۸۵۴ میلیارد ریال یعنی به میزان ۳۴.۳ درصد از تولید ناخالص ملی برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها