برای اولین بار نیسان دیگر این محصول را با موتور دیزلی عرضه نخواهد کرد و در بخش طراحی ظاهری آن از مدل جدید نیسان جوک الهام گرفته است.
کد خبر: ۱۲۹۴۳۱۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، شاسی بلند (SUV) پر طرفدار شرکت نیسان یعنی قشقایی قرار است با استفاده از یک پلتفرم جدید رونمایی شود. مدل جدید این شاسی بلند مجهز به فناوری‌های هوشمند است و از قوای محرکه هیبریدی بهره خواهد بود. در حال حاضر نیسان تصاویر جدیدی پیش از رونمایی رسمی از قشقایی منتشر کرده است که طراحی داخلی این خودرو را به ما نشان می‌دهد.
نیسان ادعا می‌کند که تمام نقاط قوت نسل دوم را به همراه جنبه های جدید و کارآمد به نسل سوم این شاسی بلند محبوب خود منتقل خواهد کرد.
 
انتشار اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021+عکس

این محصول به رقابت با فولکس واگن تیگوان به عنوان پر فروش ترین شاسی بلند سایز متوسط در بازار خودروی اروپا خواهد رفت.
ابعاد خارجی نکته بسیار مهمی در این کلاس به شمار می‌رود و به همین دلیل نیسان ظاهر بیرونی نسل جدید قشقایی را بسیار رقابتی طراحی کرده است.
نسل سوم نیسان قشقایی در حدود 35 میلیمتر طویل‌تر، 32 میلیمتر پهن‌تر و 25 میلی متر بلند‌تر است. همچنین در حدود 20 میلی متر به فاصله بین دو محور نیز اضافه شده است.
 
انتشار اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021+عکس

این حداقل افزایش اندازه‌ای است که قشقایی را در یک کلاس بالاتر از محصولی همچون جوک قرار می‌دهد.
در داخل اتاق نیز برای سهولت در ورود و خروج مسافر، فضای شانه و زانو افزایش پیدا کرده است.
 
انتشار اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021+عکس

صندوق عقب نیز ظرفیتی بیش از 500 لیتر دارد و فضای زیرین آن نیز در دسترس خواهد بود. درب صندوق به صورت کاملا الکتریکی باز و بسته می‌شود و امکان باز کردن آن با حرکت دادن پا در بخش زیرین صندوق میسر شده است. پیشتر این قابلیت تنها در خودروهای لوکس بازار به کار برده می‌شد.
کنسول میانی نیسان قشقایی جدید به طور کامل بازطراحی شده و فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار راننده و دیگر سرنشینان قرار گرفته است. صندلی ها نیز طراحی ارگونومیک تری به خود گرفته‌اند و در پوش مخزن سوخت جدید امکان باز شدن به صورت خارجی را داراست. دیگر خبری از اهرم در درپوش مخزن سوخت نیست.
 
انتشار اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021+عکس

همچنین جوی استیک جعبه دنده از سیم کشی به جای اهرم استفاده می‌کند تا فضای کمتری را اشغال کند.
صفحه نمایش لمسی 9 اینچی با وضوح بالا مجهز به اپل کار پلی و دیگر خدمات ارتباطی در مدل پایه استفاده خواهد شد.
صفحه نمایش 12.3 اینچی در مدل های بالاتر استفاده خواهد شد. یک صفحه نمایش 10.8 اینچی به صورت هدآپ دیسپلی نیز تمامی اطلاعات مورد نیاز مربوط به سرعت، دور موتور، آمپرسنج و... را به رانندگان نمایش خواهد داد.
یک شارژر وایرلسی 15 واتی نیز با استفاده از پورت های USB-A و USB-C در کنار سیستم صوتی Bose از دیگر تجهیزات نسل جدید قشقایی است.
 
انتشار اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021+عکس

فناوری دستیار راننده شرکت نیسان با نام «ProPilot» نیز امکان کنترل کامل خودرو بین خطوط را ممکن می‌سازد. ماساژورهای صندلی، نورپردازی داخل اتاق و استفاده از مواد با کیفیت از جمله چرم ناپا که تولید آن 25 روز طول می‌کشد از دیگر مشخصه های نیسان قشقایی جدید است.
در حال حاضر نیسان بیش از 3 میلیون دستگاه قشقایی از نسل اول و دوم آن در سراسر اروپا به فروش رسانده است و در مجموع بیش از 5 میلیون دستگاه نیسان قشقایی در سرتاسر جهان فروخته شده است.
نسل سوم قشقایی به طور کامل از پلتفرم جدید شرکت نیسان که در کشور انگلستان طراحی شده سود می‌برد.
برای اولین بار نیسان دیگر این محصول را با موتور دیزلی عرضه نخواهد کرد و در بخش طراحی ظاهری آن از مدل جدید نیسان جوک الهام گرفته است.
 
انتشار اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021+عکس

پلتفرم جدید قشقایی با نام CMF-C به طور گسترده در محصولات رنو-نیسان و میتسوبیشی استفاده خواهد شد و نیسان از فولاد با درجه مقاومت بالا در ساخت این پلتفرم استفاده کرده است تا درجه ایمنی این خودرو جدید افزایش پیدا کند.
همچنین در ها و کاپوت خودرو نیز از آلومینیوم ساخته شده است و با استفاده از مواد جدید کامپوزیتی خودرو در حدود 60 کیلوگرم وزن کمتری دارد.
در مدل تک دف نیسان قشقایی از تعلیق عقب نیمه مستقل Torsion beam بهره می‌برد و در مدل چهارچرخ متحرک نیز از سیستم تعلیق عقب چندگانه استفاده خواهد شد.
 
انتشار اولین اطلاعات از نیسان قشقایی 2021+عکس

مدل پایه مجهز به موتور 1.3 لیتری توربوشارژر شده به همراه سیستم 12 ولتی هیبریدی در نقش استارت است.
نیسان ادعا می‌کند که سیستم 12 ولتی به جای سیستم 48 ولتی بهترین انتخاب از نظر میزان هزینه در برابر سود است. این موتور در مدل دنده دستی 138 اسب بخار قدرت و در مدل اتوماتیک مجهز به جعبه دنده CVT در حدود 155 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
با توجه به گفته های کمپانی سازنده جعبه دنده جدید CVT که جایگزین جعبه دنده دو کلاچه سابق این شرکت شده است ویژگی جعبه دنده های اتوماتیک و CVT را با یکدیگر ترکیب کرده است.
حرکت نرم و راحت در سرعت های پایین در کنار حرکت سریع تسمه برای رسیدن به سرعت های بالا و انتقال سریع تر قدرت که از مزیت های جعبه دنده های دو کلاچه است در گیربکس CVT شبیه سازی خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها