فارس: در حالی که برخی خبر ها از وقوع تصادفات جاده ای درآغاز سفر های نوروزی حکایت دارد ، مسوولان راهنمایی و رانندگی برای کاهش آمار دلخراش به مسافرا ن نوروزی توصیه هایی می کنند.
کد خبر: ۱۲۹۲۲۹

سردار محمد رویانیان ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به فارس گفت: متاسفانه بارندگی و لغزندگی جاده ها در کنار عدم رعایت اصول و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان در جاده ها، موجب بروز حوادث ناخوشایند و تصادفات هولناکی طی شب گذشته شده است که آغاز خوبی برای سفرهای نوروزی نبود.
وی اضافه کرد: بیشتر این تصادفات هولناک در محورهای استان فارس ، خراسان جنوبی ، شاهرود به سبزوار و قزوین به همدان بود و حرکت نکردن با سرعت مطمئنه ، سرعت غیر مجاز، رانندگی در شرایط نامناسب از نظر خواب آلودگی راننده و لغزنده بودن جاده از جمله عوامل مهم بروز این حوادث بود که متاسفانه 20کشته به جای گذاشته است.
سرهنگ علیرضا اسماعیلی ، فرمانده پلیس راه کشور نیز همزمان با اجرای طرح نوروزی پلیس راه در جاده های کشور با اشاره به اهمیت مشارکت مردم گفت: تصادفات در کشورمان در صورت همکاری مردم و بهره مندی مدیریت علمی کاهش می یابد، به همین منظور در حال حاضر از سیستم ردیاب ماهواره ای GPSدر سه محور اصلی پر تردد تهران - شیراز، تهران - مشهد و تهران - تبریز برای کنترل تردد اتوبوس و تانکر حامل مواد سوختی استفاده می شود.
رئیس پلیس راه کشور با اشاره به بهره گیری لیزرگان و دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی پر تردد گفت: محور تهران - مشهد در ایام عید با دستگاه های کنترل سرعت دستی لیزرگان و صدور برگ جریمه با دستگاه کامپیوتری PDAکنترل می شود. وی افزود: برای رانندگان متخلف در محور تهران - مشهد با دستگاه PDAبرگ جریمه صادر می شود؛ به گونه ای که راننده متخلف دیگر نمی تواند ادعا کند که در این محور حضور نداشته و تخلفی مرتکب نشده است.
اسماعیلی به رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه آفرین می شوند، هشدار داد و گفت: طبق دستورالعمل و مطابق مقررات با هرگونه تخلف حادثه آفرین در نهایت ادب و احترام از سوی ماموران پلیس راه ، بدون اغماض برخورد می شود.

برنامه ویژه برای ایام نوروز


جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز اعلام کرد که این نیرو برای کنترل جاده ها و مبادی ورودی و خروجی شهرهای کشور در ایام نوروز برنامه ویژه ای در دست اجرا دارد.
حسین ذوالفقاری اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز در تلاش هستیم تا با همکاری خود مردم ، شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که رانندگان متخلف نتوانند کوچکترین تخلفی داشته باشند و بدانند که هر لحظه چشم بینایی مراقب حرکات آنها در جاده هاست .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها