معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از عصر جمعه ۱۴ آذر سامانه بارشی تازه‌ای از جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و سامانه بارشی دیگری هم از شمال وارد کشور خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۱۵۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در غرب و جنوب غرب و مرکز کشور سامانه بارشی فعال است که این فعالیت سامانه بارشی در استان‌ های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، نیمه شمالی بوشهر، شمال و غرب فارس و استان مرکزی است همچنین این سامانه در خلیج‌ فارس نیز فعال است.

وی افزود: سامانه بارشی مذکور به تدریج استان‌های قم و به صورت پراکنده استان های البرز، قزوین، تهران، جنوب زنجان، سمنان و گیلان را هم در بر می‌گیرد و موجب تشکیل مه و بارش باران می شود و در استان های جنوبی موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات موجب بارش برف و مه غلیظ خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز شدت بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، لرستان و غرب چهارمحال و بختیاری است، گفت: روز پنجشنبه بارش ها در غرب و جنوب غرب کشور، سواحل شمالی، شمال شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود؛ روز پنج شنبه بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی، به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اظهار داشت: از بعد از ظهر جمعه ۱۴ آذر سامانه بارشی تازه ای از جنوب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و سامانه بارشی دیگری هم از شمال وارد کشور خواهد شد بنابراین روز شنبه ۱۵ آذر، بخش هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور همچنین استان کرمان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: روز یکشنبه با تقویت سامانه، علاوه بر مناطقی که ذکر شد در شمال شرق، شرق و شمال سیستان و بلوچستان نیز بارش خواهیم داشت و دامنه فعالیت این سامانه روز دوشنبه ۱۷ آذر در جنوب شرق و شرق کشور خواهد بود و روز سه‌شنبه هفته آینده به تدریج از کشور خارج می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: پیامد ورود این سامانه بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و همچنین کاهش دما و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ خواهد بود.

اصغری بیان کرد: به سبب وجود ابرهای همرفتی، امروز و فردا شمال خلیج فارس مواج است و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه پیشِ رو خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده ابری همراه با مه رقیق در برخی ساعات بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و هفت درجه خواهد بود؛ مجدداً از روز شنبه ۱۵ آذر و روز یکشنبه ۱۶ آذر، در تهران بارش برف و باران در برخی ساعات خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

بارش سال جاری ۱۱ درصد کمتر از سال گذشته

اصغری درباره وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۱۱ آذر ۴۵.۶ میلیمتر ثبت شد میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۴۱ میلیمتر بود که بارش سال جاری ۱۱ درصد کمتر از سال گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها