یکی از چالش‌های مهم انتخاب رنگ مو هماهنگی آن با رنگ پوست و مدل موهای شماست. موضوعی که باعث می‌شود نتوانید روی هر رنگی دست بگذارید و همان را امتحان کنید. کم‌تر رنگ مویی وجود دارد که فرمول ترکیبی آن روی مدل‌های مختلف مو خوش نشین است و با رنگ پوست به خوبی هماهنگ می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۴۳۰۵

از بین این رنگ‌ موهای منعطف و سازگار رنگ موی نسکافه ای محبوب‌ترین رنگی است که ارزش حداقل یک بار امتحان کردن را دارد.

طیف شکلاتی و قهوه‌ای روشن تا متوسط این رنگ باعث شده تا نسکافه‌ای سایه‌های مختلفی را در برگیرد و بتوان های لایت مناسبی با تناژ رنگی پوست‌های مختلف به دست آورد. اما این رنگ هیجان انگیز را باید طبق اصول خاصی استفاده کنید.

رنگ موی نسکافه‌ ای؛ رنگی هزار چهره

از آن جایی که طبیعت نسکافه‌ ای از ترکیب شکلاتی و قهوه‌ای به دست می‌آید خیلی خوب با رنگ چشم آسیایی‌ها سازگار می‌شود. اما چرا این رنگ تا این حد محبوب شده است؟

هماهنگ بودن نسکافه‌ ای با استایل‌های مختلف

سبک لباس پوشیدن افراد تاثیر زیادی روی رنگ مویی دارد که انتخاب می‌کنند. اما اگر خیلی اهل تغییر رنگ مو نیستید شاید شما هم بخواهید رنگ مویی داشته باشید که علاوه بر زیبایی مداوم با هر مدل و رنگ لباس هماهنگ باشد. نسکافه‌ای هم به عنوان رنگی هزار چهره با تمام استایل‌های شما هماهنگ می‌شود.

نسکافه‌ ای؛ یک رنگ با هزار و یک سایه

ته رنگ نسکافه ای مشخص است و همه با آن آشنایی دارند. اما اگر یک جستجو مختصر داشته باشید می‌بینید که رنگ‌های مختلف که ظاهر کاملا متفاوتی دارند به عنوان رنگ موی نسکافه ای معرفی می‌شوند. این موضوع به دلیل ظرفیت بالای این رنگ برای ایجاد هایلایت‌های مختلف است. طوری که یک فرمولاسیون ترکیبی توسط دو میکاپ آرتیست ممکن است متفاوت از آب درآید!

نسکافه‌ای به ماهیت رنگ طبیعی مو نزدیک‌تر است

اکثر بانوان آسیایی از زمینه تیره رنگ موی خود رضایت ندارند یا این که دوست دارند تنوع بالای رنگ مو را با رنگ پوست خود تجربه کنند. رنگ نسکافه ای یک ترکیب متعادل و نزدیک به رنگ موهای طبیعی است که شاید خیلی وقت‌ها بتوانید به جای رنگ موی طبیعی خود اما یک درجه روشن‌تر استفاده کنید.

طیف‌های پرطرفدار رنگ موی نسکافه ای را بشناسید

دنیایی از سایه‌ها را با ترکیب رنگ موی نسکافه ای می‌توانید تجربه کنید؛ حتی اگر دوست نداشته باشید ساقه موها را با دکلره تضعیف کنید و می‌خواهید رنگی طبیعی به زیبایی رنگ‌های دکلره شده داشته باشید.

رنگ نسکافه ای دودی برای پوست‌های نسبتا روشن

ترکیب قهوه‌ای و شکلاتی در نسکافه ای با رنگ خاکستری باعث ایجاد سایه دودی می‌شود که با پوست نیمه روشن تا روشن تطابق دارد.

رنگ نسکافه ای بلوند برای پوست‌های مختلف

اگر موها را دکلره کرده باشید نسکافه ای روشن به خوبی روی رنگ موهای شما می‌نشیند. ترکیب مناسب بلوند شکلاتی، کاراملی و دکلره خیلی روشن باعث می‌شوند تا بهترین سایه بلوند نسکافه ای را روی ساقه موها تجربه کنید.

اصول مراقبت و ترمیم موهای رنگ شده

شستشو اولین گامی است که بعد از رنگ کردن موها انجام می‌دهیم؛ اما این کار با اصول خاصی انجام می‌پذیرد که اکثر خانم‌ها در پیروی از آن‌ها ناموفق هستند.

بعد از هر بار رنگ کردن ساقه مو به زمان کافی برای جذب رنگ نیاز دارد. این در حالی است که شستشو عمیق موها باعث کمرنگ شدن آنی رنگ موها می‌شود و خیلی زودتر از همیشه به تجدید رنگ نیاز پیدا می‌کنید.

یکی از گزینه‌هایی که اثربخشی آن در کنار انواع نرم کننده و ماسک مو ثابت شده استفاده از انواع بهترین شامپو بدون سولفات خارجی و ایرانی است. شامپو بدون سولفات فرمولاسیون سبک‌تری نسبت به شامپوهای معمولی و شوینده‌های عمیق دارد. شاید هنگام استفاده از این محصولات متوجه شده باشید که کم‌تر از شامپوهای معمولی کف می‌کنند.

اکثر متخصصان پوست و مو به کسانی که موهای رنگ شده دارند استفاده از شامپوهای فاقد سولفات را توصیه می‌کنند. این شامپوها همزمان چند تاثیر مفید را روی ساقه مو دارند:

  1. چربی مو به وسیله شستشو سبک ساقه مو با این شامپوها حفط می‌شود. این در حالی است که با رنگ مو نسکافه ای و هر رنگ مو دیگر موها خشک، زبر و شکننده می‌شوند.
  2. ایجاد شوره سر، خارش و ریزش ثانویه آن از عوارض شستشو عمیق موها است. با شامپوهایی که بدون سولفات تولید می‌شوند پوست سر کم‌تر تحریک می‌شود و آسیب‌های سطح آن به حداقل می‌رسد.
  3. سولفات‌ها به سرعت رنگ مو را از بین می‌برند. شامپوهایی که بدون سولفات فرموله می‌شوند باعث می‌شوند تا مدت زمان بیش‌تری رنگ روی مو دوام آورد و کم‌تر ساقه آن‌ را در معرض بار شیمیایی رنگ مو قرار دهید.

اصول هماهنگی آرایش با رنگ مو نسکافه‌ ای

رنگ مو نسکافه ای رنگی گرم است که خیلی ساده با رنگ پوست شما هماهنگ می‌شود؛ اما اگر قرار باشد این رنگ را با آرایشتان هماهنگ کنید باید دقیق باشید.

ترکیب رنگ مو نسکافه ای با آرایش روشن و براق

هر سایه نسکافه ای با پوست روشن و براق هماهنگ می‌شود. اگر پوست روشنی دارید در زیرسازی زیاده روی نکنید تا تضاد زیادی بین رنگ پوست و مو ایجاد نشود.

ابتدا پوستتان را با کرم پودر روشن زیرسازی کنید. دور چشم‌ها در هماهنگی آرایش با رنگ نسکافه ای تاثیر زیادی دارند. پس قبل از هر چیز با کانسیلر تارت خطوط، تیرگی و لکه‌های دور چشم را اصلاح و ماسک کنید. اگر سایر نقاط صورت نظیر دور لب هم این چروک را می‌بینید می‌توانید با کانسیلرهای تارت آن‌ها را به طور کامل پوشش دهید.

آرایش چشم در این روش سبک است؛ اما بر خلاف چشم باید لب‌ها را برجسته و پررنگ جلوه دهید.

ترکیب رنگ مو نسکافه ای با آرایش مات

از آن جایی که نسکافه ای به رنگ طبیعی موها نزدیک است خیلی از افراد مایل هستند آرایش رنگ پوست را هم نزدیک به واقعیت و مات انتخاب کنند. برای مات کردن پوست زیرسازی، پوشش پوست با کرم پودر با کیفیت و رفع عیب با کانسیلر مهم‌تر از آرایش براق است.

برای مات کردن پوست بهتر است از کانسیلر تارت که یک تا دو درجه از پوستتان روشن‌تر است استفاده کنید. از آن جایی که قرار است آرایش کاملا طبیعی به نظر برسد بد نیست علاوه بر زیر چشم، استخوان گونه و... زیر چانه را هم با کانسیلر اصلاح کنید.

در آرایش مات چشم‌ها و لب‌ها به رنگ طبیعی خود نزدیک‌تر است و خیلی پررنگ آرایش نمی‌شوند. از آن جایی که ممکن است به سبب تعریق پوست چرب به نظر برسد بهتر است بلافاصله آرایش را با اسپری مخصوص فیکس کنید.

و در آخر

رنگ مو نسکافه ای به سبب پایه نزدیکی به انواع رنگ پوست و چشم آسیایی دارد بین بانوان محبوب شده است. این رنگ مو حتی بدون دکلره روی موها ظاهر زیبایی دارد و با استایل‌های مختلف به سادگی هماهنگ می‌شود.

اگر بعد از رنگ موی نسکافه ای از شامپو بدون سولفات استفاده کرده باشید علاوه بر رنگ، بافت موها هم به شکل طبیعی خود نزدیک‌تر است. نسکافه ای با هر استایلی هماهنگی دارد؛ اما اگر قصد دارید در موقعیت رسمی حاضر شوید باید زیرسازی پوستتان را با استفاده صحیح از کرم پودر و کانسیلر تارت با دقت انجام دهید.

خانم‌ها معمولا زود از یک رنگ خسته می‌شوند. نگران نباشید در مجله اینترنتی مینی ژوپ (www.minijupe.ir)  در مورد انواع رنگ موی خاص از شکلاتی گرفته تا نسکافه ای و دودی را آموزش داده است. یادتان نرود رنگ کردن موها اصول دارد. پس فقط ترکیب دو تا رنگ و اکسیدان نمی‌تواند آنچه که در عکس‌ها و یا مثل موهای سلبریتی‌ها می‌بیند در بیاید. پس اصول آن را یاد بگیرید و زیباتر شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها