هیچ چیز تحت کنترل قرار ندارد و کرونا در سراسر جهان به شکل فزاینده ای تمامی آمارهای مربوط به ابتلا و مرگ و میر را افزایش می دهد.
کد خبر: ۱۲۸۴۲۱۶

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که شمار قربانیان کرونایی مرز یک میلیون و 200 هزار نفر را رد کرد و در حالی که نزدیک به 46 میلیون و 400 هزار نفر نیز مبتلا به کرونا شده اند آخرین اخبار مربوط به این ویروس را در رسانه های جهان مرور می کنیم:

 

*محدودیت های کرونایی در بریتانیا آغاز شد و تا دو هفته دیگر ادامه دارد. شمار مبتلایان به کرونا در این کشور روز گذشته از عدد یک میلیون نفر گذشت.

*دولت های اتریش و پرتغال نیز اعلام کردند در این دو کشور محدودیت های رفت و آمد و قرنطینه اعمال شده است.

*ویروس کرونا فقط یکی از ویروس هایی است که حیوان می تواند در بدن خود تولید کند. دانشمندان در یک تحقیق نگران کننده به این نتیجه رسیدند که حیوانات مختلف می توانند بیش از 850 هزار ویروس در بدن خود حمل کنند که می تواند به انسان انتقال یابد.

*شیوع ویروس کرونا که منجر به در خانه ماندن بسیاری از مردمان دنیا شده یک ناهنجاری را در خانواده ها و بین دوستان رقم زده است. بر اساس تحقیقات در دوره کرونا عصبانیت، بحث و برخوردهای فیزیکی و لفظی بین اعضای خانواده و دوستان به شدت افزایش یافته است.

*دو داروی مختص به آنفلوآنزا و ایدز به منظور جلوگیری از بیماری کرونا می توانند مورد استفاده قرار بگیرند، البته محققان در حال آزمایشات تکمیلی بر روی این دو دارو هستند.

*کارشناسان بهداشت می گویند سفرهای هوایی در مقایسه با خرید کردن از مغازه ها و یا صرف غذا بیرون از خانه بسیار ایمن تر هستند چرا که حداقل همه در هواپیما ملزم به استفاده از ماسک می شوند و علاوه بر آن سیستم تهویه وجود دارد.

*مطالعات جامعه شناسانه نشان می دهد شیوع ویروس کرونا فاصله بین کودکان طبقات فقیر و ثروتمند را بیشتر نشان می دهد. متخصصان آکسفورد دریافتند که نوزادان و کودکان نوپا از خانواده های فقیر در مقایسه با همسالان ثروتمند خود فعالیت های حیاتی رشد را از دست داده اند.

*آمار غیررسمی حاکی از آن است که کشور استرالیا برای نخستین بار از آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان «هیچ» مورد ابتلا در یک روز اعلام نکرده است.

*ماسک همچنان یکی از حیاتی ترین ابزارها در مقابله با کرونا تصور می شود. ابتلا به کرونا به این ارتباط دارد که یک فرد چه اندازه از دوز و یا بار ویروسی آن را دریافت می کند. در این میان ماسک نقشی حیاتی دارد بدان معنا که با فیلتر کردن کرونا باعث می شود فرد در صورتی که در معرض قطرات آلوده به ویروس قرار بگیرد مقدار بسیار ناچیزی از ویروس را دریافت کند که معمولا تنها به بیماری خفیف منجر می شود.

*در کشور چک یک وضعیت غیرعادی به وجود آمده است. روز به روز به تعداد نوجوانانی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های این کشور به خصوص در پراگ پایتخت چک بستری می شوند اضافه می شود.

*محققان می گویند ایمنی در برابر ابتلای مجدد به کرونا پنج ماه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها