در روزهای اخیر، اخبار و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر و دست به دست شد که بر لزوم پرداخت مبلغی پول در ازای بازدید از مزار محمدرضا شجریان، حکایت داشت؛ موضوعی که در ادامه پیگیری های ایسنا برای اطلاع از صحت و سقم آن را به همراه داشت.
کد خبر: ۱۲۸۳۱۸۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، انتشار مطالبی درباره دریافت ورودی در ازای بازدید از مزار محمدرضا شجریان و پیگیری ها در این باره از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با این پاسخ همراه بود که پیکر استاد شجریان در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شده است و آرامگاه فردوسی هم یک بنای تاریخی محسوب می‌شود، لذا اداره آن تحت نظر وزارت گردشگری و میراث فرهنگی است؛ ضمن اینکه بازدید از این آرامگاه همانند هر بنای تاریخی دیگر یا موزه ای، به پرداخت ورودی نیاز دارد.
 
مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز با تأیید جمله های بالا توضیح دادند که بازدید از آرامگاه فردوسی همانند بسیاری از ابنیه تاریخی مانند موزه لوور، نیازمند پرداخت مبلغ ورودی است و از آنجا که مزار استاد شجریان در محوطه موزه آرامگاه فردوسی قرار دارد، پیش از وارد شدن به محوطه باید ورودی پرداخت کرد.
 
محمدرضا شجریان ـ استاد آواز ایران ـ ۱۷ مهر ۹۹ پس تحمل دوره‌ای بیماری، در تهران درگذشت و بنا به وصیت خود وی، پیکر او در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
۰
۰
پول میدن که بروند سر قبر شجریان ؟؟ خداوندا همه بیماران را شفای عاجل و کامل عنایت فرما. آمین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
۰
۰
هر که طوطی خواهد رنج سفر به هندوستان را تحمل میکند بازدید از موزه خرج دارد

نیازمندی ها