پاییز می تواند فصل قشنگی برای همگان باشد. در این فصل با بازی رنگ ها مواجه می شوید اما علاوه بر زیبایی های متعدد ممکن است که افراد مخصوصا خانم ها با مشکلاتی مثل چاقی مواجه شوند که زیبایی این فصل را برایشان کاهش می دهد اما سوال اینجاست که علت چاقی با ورود به فصل پاییز چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۲۸۳۰۴۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشروح ،چند تا از مهم ترین علل آن کوتاه شدن روز ها، کاهش آفتاب، افسردگی فصلی و خنک شدن هوا باعث می شود زیر پتو بروید و بی تحرک خواهید شد، اما قبل از ارائه راه کارها بهتر است که به طور مختصر به علت های افزایش اشتها در این فصل بپردازیم که عبارتند از :

  • زمانی که یک رژیم محدود را دنبال می کنید.
  • زمانی که از بعضی از وعده های غذایی صرف نظر می کنید.
  • زمان هایی که تحت استرس یا احساس خشم و عصبانیت یا افسردگی هستید.
  • زمان هایی که قاعدگی شما زودتر از موعد اتفاق می افتد.
  • وقتی که دچار کم خوابی می شوید.

 

1. کاهش مصرف کربوهیدرات

حذف کربوهیدرات در رژیم غذایی اصلاً ایده خوبی نمی باشد. مصرف کربوهیدرات به طور هر روز نیز رفتار سالمی محسوب نمی شود. حال چگونه باید تعادل ایجاد کرد؟ بهترین راه این است که در طول ماه های پاییز مصرف کربن را کاهش دهید. به جای خوردن نان سفید سعی کنید از نان جو گندم استفاده کنید و از پاستای کامل استفاده کنید که فیبر و مواد مغذی فراوانی دارد .

2. مرطوب و هیدراته نگه داشتن بدن.

آب برای بدن هر فرد لازم و ضروری می باشد. در طول ماه های تابستان هرگز نمی توان خانه را بدون یک بطری آب ترک کرد اما افراد فکر می کنند که بدنشان با سرد شدن هوا در فصل پاییز نیاز به آب ندارد.

اگر اینگونه فکر می کنید بهتر است که تجدید نظر کنید . در این فصل باید از نوشیدنی ها به اندازه کافی استفاده کنید و نوشیدنی هایی مثل قهوه و چای آب بدن شما را کم می کند، پس هرگز نوشیدن آب را فراموش نکنید و برای جلوگیری از چاقی، در آب مصرفی چند قطره لیمو اضافه کنید .

3. با بدن خود هوشمندانه رفتار کنید .

معمولاً مواد غذایی که در پاییز وجود دارند، مثل کدو حلوایی و یا پای سیب یا دیگر میوه ها می توانند باعث چاقی در افراد شوند زیرا کالری بسیار بالایی دارند. پس بهتر است که در مصرف این گونه غذا ها مراقب باشید و حد تعادل را رعایت کنید .

4. در یک باشگاه ثبت نام کنید .

یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با چاقی ثبت نام در باشگاه می باشد البته معمولاً با سرد شدن هوا، انگیزه افراد برای ورزش کردن نیز کاهش پیدا می کند اما باید زمانی را برای این کار اختصاص دهید. حداقل می توانید این کار را در منزل انجام دهید. دوبار باشگاه رفتن در هفته می تواند به صورت اعجاب انگیزی عمل کند .

5. مسئولیت پذیر باشید .

شما تنها کسی هستید که می توانید به ورزش کردن و رژیم غذایی سالم پایبند باشید پس این کار را به دیگران نسبت ندهید که به شما یادآوری کند تا شما تنها مسئول کارهای خودتان هستید.

با قرار دادن اهداف مفید و کوتاه مدت سعی کنید که روتین کاهش وزن خود را در فصل پاییز حفظ کنید .

6. میوه و سبزیجات زیادی مصرف کنید .

سعی کنید که سیستم ایمنی بدن خود را در فصل پاییز تقویت کنید تا انرژی و توانایی شما در ماه های زمستان افزایش پیدا کند. میوه و سبزیجات می توانند بدن شما را سالم نگه دارند و انرژی کافی را در به شما بدهند. میوه و سبزیجات یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از اضافه وزن می باشد .

7. صبحانه خوردن را فراموش نکنید .

با کوتاه شدن روز ها و سرد شدن هوا افراد تمایل پیدا می کنند که صبح ها بیشتر بخوابند و در نتیجه صبحانه خوردن را نادیده می گیرند. صبحانه خوردن مواد مغذی زیادی را به بدن فرد می رساند و باعث می شود که وزن سالم و متعادلی داشته باشید.

مواد غذایی مصرفی در صبحانه باید حاوی پروتئین باشد پس می توانید از تخم مرغ، ماست کم چرب، شیر کم چرب یا کره بادام زمینی استفاده کنید که این مواد غذایی انرژی کافی را در طول روز به شما می دهند و از چاق شدن تان جلوگیری می کنند.

8. از لباس های راحت استفاده کنید که شما را فعال نگه می دارد.

همانطور که گفتیم ورزش کردن را حتماً باید در این فصل در پیش بگیرید اما مهم این است که لباس های راحت بپوشید تا فعالیت شما در آن راحت تر صورت بگیرد.

این لباس ها باعث می شود که احساس راحتی بیشتری کنید و تمایل بیشتری به انجام تمرینات ورزشی داشته باشید .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها