این نظرسنجی مبتنی بر هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده است که ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا شانس بسیار کمی برای پیروزی دارد.
کد خبر: ۱۲۸۲۸۶۹

به گزارش جام جم آنلاین یک مرکز نظرسنجی مبتنی بر هوش مصنوعی در کانادا با نام Polly Pollster به پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته است. این مرکز نظرسنجی سال گذشته توانسته بود پیروزی حزب لیبرال در انتخابات پارلمانی کانادا را پیش‌بینی کند.

طرز کار این نظرسنجی بدین صورت است که با بررسی رفتارها و احساسات کاربران در فضای آنلاین پیش بینی می کند که در فضای حقیقی چگونه رای می‌دهند.

این نظرسنجی مبتنی بر هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده است که ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا شانس بسیار کمی برای پیروزی دارد.

در واقع پیش بینی این مرکز نظرسنجی هوش مصنوعی تا حدودی نیز درست است چرا که تنها امید ترامپ برای پیروزی در انتخابات پیش رو به درمان و یا واکسنی موثر برای کرونا است.

مدیر مرکز نظرسنجی می گوید: «شانس پیروزی ترامپ بسیار کمتر از بایدن است و تنها چیزی که طبق تحقیقات ما پس از دو مناظره ریاست جمهوری، ممکن است شانس ترامپ را افزایش دهد پیدا کردن واکسنی موثر و یا درمانی کارآمد برای کرونا است.»

این نظرسنجی برخلاف دیگر نظرسنجی های سنتی فقط بر روی شبکه‌های اجتماعی متمرکز است و مطابق با گفته مدیر عامل آن در این مورد ۳۰۰ هزار آمریکایی مورد بررسی قرار گرفتند تا تغییر نظرات آنها پیرامون انتخابات و عوامل موثر بر شکل گیری نظر آنها روشن شود. در این روش میزان حضور کاربران، پست هایی که می‌خوانند و یا پست هایی که منتشر می‌کنند مورد بررسی قرار می‌گیرد و البته این کاربران خبر ندارند که جزئی از یک نظرسنجی هستند.

تا دو هفته پیش شانس پیروزی بایدن ۱۰ درصد بیشتر از ترامپ بود و پیش از آن چند هفته متمادی این عدد ۷ بود.

در انتخابات ۲۰۱۶ هیلاری‌کلینتون حدود ۶ درصد بیشتر از ترامپ در نظرسنجی‌ها رای داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
۱
۰
دلتو صابون نزن . عمو ترامپ برنده است !!

نیازمندی ها