یکی از مهمترین خواص پوست پسته، کمک به حفظ سلامت لثه و دندان‌ها است.

طرز تهیه مربای پوست پسته

خواص پسته بی‌شمار است و از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد که علاوه بر تامین سهم بالایی از ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن، کاربردهای بسیاری در درمان بیماری‌ها و پیشگیری از امراض دارد. جالب است بدانید همه قسمت‌های این گیاه از جمله برگ درخت و پوست این میوه مفید است و دارای جنبه‌های درمانی متعددی می‌باشد. همچنین از آن در آشپزی برای تهیه مربا و ترشی استفاده می‌شود. در این بخش از ستاره قصد داریم تا شما را با طرز تهیه مربای پوست پسته و خواص پوست تازه و سبز پسته آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۷۸۱۲۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ستاره،طرز تهیه مربای پوست پسته به 2 روش (با پوست پسته تازه و پوست پسته خشک) ارائه شده است. پوست پسته خاصیت آرام‌بخش دارد و تسکین دهنده معده است. پوست پسته تازه، برای درمان بواسیر مفید است و باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می‌‌شود. مواد لازم برای تهیه مربای پوست پسته شامل، شکر، آبلیمو، هل، پوست سبز و تازه پسته است.

طرز تهیه مربای پوست پسته

مواد لازم مربای پوست پسته

پوست پسته تازه 1 کیلو
شکر 1 کیلو
هل یا وانیل به مقدار لازم
آبلیمو نصف استکان
گلاب نصف استکان
خلال پسته 1 فنجان
 
 
 

طرز تهیه مربای پوست پسته

  1. پوست پسته تازه را به کمک چاقو یک برش بزنید و با یک فشار کوچک پوست را از پسته جدا کنید. توجه داشته باشید که قسمت‌های سیاه و لزج را نیز جدا کنید.
  2. پوست پسته را با ملایمت شسته و زمانی که آب آن گرفته شد، پوسته‌ها را 3 الی 4 بار و هر مرتبه ۲۰ دقیقه بجوشانید تا طعم تلخی پوست گرفته شود و سپس آن را در آب سرد بریزید.
  3. اجازه دهید پوسته‌های جوشانده شده یک ساعت در آب سرد باقی بماند و سپس آن را صاف کنید.
  4. همزمان در ظرف جداگانه، شکر را با ۳ لیوان آب و گلاب بجوشانید تا کمی قوام بیاید و اجازه دهید تا شربت کمی سرد شود.
  5. پس از سرد شدن شربت، پوست پسته‌ها را در شربت بریزید و مدت 2 تا 3 ساعت قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا مربا جا بیفتد و شربت قوام بیاید.
  6. در این مرحله، یک قاشق از مربا را داخل ظرف کوچکی بریزید و داخل فریزر بگذارید تا خنک شود، بعد کج کنید اگر شل بود و براحتی توی ظرف حرکت کرد باز هم باید آن را بجوشانید، ولی اگر شیره به آرامی توی ظرف حرکت کرد، مربا آماده است.
  7. در مرحله آخر، آبلیمو و خلال پسته را اضافه نموده و بعد از سه تا چهار جوش ظرف را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید مربا خنک شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها