سخنگوی وزرات امورخارجه در واکنش به شکست تاریخی آمریکا برابر ایران تاکید کرد: دیپلماسی فعال ایران در کنار استحکام حقوقی برجام، آمریکا را برای چندمین بار شکست داد.
کد خبر: ۱۲۷۳۶۶۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «سید عباس موسوی» روز شنبه در واکنش به شکست تاریخی آمریکا در برابر ایران در حساب توییتر خود نوشت: در تاریخ 75 ساله سازمان ملل سابقه نداشته که آمریکا تا این حد منزوی باشد. به‌رغم همه سفرها، فشارها و دوره گردی‌ها، آمریکا توانست فقط یک کشور کوچک را با خود همراه کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: دیشب دیپلماسی فعال ایران در کنار استحکام حقوقی برجام آمریکا را برای چندمین بار در شورای امنیت شکست داد.
 
قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران عصر جمعه با  11 رای ممتنع (بلژیک، استونی، فرانسه، آلمان، اندونزی، نیجر، سنت ویسنت، آفریقای جنوبی، تونس، انگلیس و ایرلند شمالی و ویتنام)، 2 رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن و 2 رای مخالف روسیه و چین به تصویب نرسید.
 
مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل بعد از شکست‌ آمریکا در شورای امنیت گفت: رای امروز نه تنها پروژه آمریکا را در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست مواجه کرد بلکه نشان داد که همراهی جامعه بین‌الملل با سوء استفاده از قطعنامه 2231 که می‌خواهد در چارچوب آن از مکانیسم ماشه استفاده کند، چقدر مقبولیت دارد. این رای خود نشان‌دهنده انزوای آمریکا در استفاده از این مکانیسم بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها