رییس دانشگاه تهران گفت: آمارها نشان می دهد وضعیت اشتغال دانشجویانی که تمایل به ماندن در کشور دارند تا حد زیادی خوب است اما تناسب اشتغال دانشجویان با رشته‌های آنها خوب نیست.
کد خبر: ۱۲۷۰۳۲۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، محمود نیلی احمدآبادی افزود: در زمینه تناسب اشتغال دانشجویان با رشته های آنها یک تناقض می بینیم که این تناقض ناشی از آموزش های ما و نبود نیاز کشور نیست بلکه زیرساخت ها در این زمینه محیا نشده است.
 
وی ادامه داد: ما در دانشگاه تهران تلاش می کنیم این زیرساخت ها را فراهم کنیم؛ چراکه معتقدیم دانشگاه باید مسوولیت بیشتری در این زمینه برعهده بگیرد. اگرچه قاعدتا ایجاد اشتغال و زیرساخت ها به عهده ما نیست اما به دلیل مسوولیت اجتماعی که دانشگاه دارد، سعی می کنیم شبکه فناوری را بیشتر توسعه دهیم، پارک علم و فناوری را فقط محدود به اطراف دانشگاه و دانشکده های مختلف نکنیم و دانشی که در این حوزه داریم به اشتراک بگذاریم.
 

استقرار بخشی از پارک فناوری نفت در کنار دانشگاه تهران

 
نیلی احمدآبادی افزود: خوشبختانه دستگاه های مختلف در حوزه نوآوری و فناوری وارد شده اند. برای مثال با وزارت نفت تعامل کرده ایم که بخشی از پارک فناوری نفت را در کنار دانشگاه تهران مستقر کنند و ما به زودی شاهد استقرار این بخش در کنار دانشگاه خواهیم بود.
 
وی اظهار داشت: همجواری پارک فناوری نفت در کنار دانشگاه تهران موجب می شود که حوزه نفت از دانشگاه، پارک فناوری، استاد، آزمایشگاه و دانشی که وجود دارد و از سویی نیاز وزارت نفت است، بهره مند شود؛ بنابراین می توان گفت پارک فناوری نفت با استقرار در کنار دانشگاه تهران می تواند کارایی بهتری داشته باشد تا اینکه در مکان دیگری بخواهیم این تاسیسات را فراهم کنیم.
 
رییس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دانشگاه تهران در زمینه ایجاد اشتغال برای دانشجویان در حال فعالیت است، گفت: باید بخش های مختلف کشور کمک کنند سرمایه های بیشتر به این سمت سرازیر شود زیرا بالاترین راندمان سرمایه گذاری در همین حوزه ها است؛ بنابراین اگر بخواهیم سرمایه ها وارد حوزه هایی که باعث تخریب می شوند، نشود باید در حوزه هایی که ارزش افزوده واقعی دارند، بیشتر سرمایه گذاری کنیم.
احمدآبادی اظهار داشت: پلت فرم، زیرساخت، دانش نرم و دانش سخت آن وجود دارد و باید آن را در قالب قوانین و شیوه های سرمایه گذاری جدید برای جذب بازار سرمایه توسعه دهیم.
 
وی یادآور شد: دانشگاه تهران برای جذب سرمایه، صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر و شرکت سرمایه گذاری توسعه را ایجاد کرده است. همه این ها هدفشان این است که شبکه ای کامل برای اشتغال و توسعه فناوری و نوآوری طراحی شود تا به هدف برسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها