دفتر نمایندگی چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با صدور بیانیه‌ای، از تصویب قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمیقا ابراز تاسف کرد و هشدار داد که این اقدام اجرای برجام را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۱۲۶۹۲۰۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در این بیانیه آمده که روز جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ در حساب توئیتری دفتر نمایندگی چین منتشر شده آمده است؛ چین عمیقا از تصویب قطعنامه شورای حکام درباره اجرای موافقتنامه‌های پادمانی متاسف است.

بیانیه یادشده هشدار می‌دهد که چنین اقدامی دورنمای اجرای برجام را به خطر می‌اندازد.

«وانگ گان» سفیر و نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دیروز در سخنانی، آمریکا را عامل تشدید تنش‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران توصیف کرد که به صورت یکجانبه از این توافق خارج و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

وی خاطر نشان کرد که ریشه اصلی این وضعیت در رویه‌های یکجانبه و زورگویانه آمریکا است و گواه آن خروج یکجانبه‌اش از برجام و در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری علیه ایران است.

قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه ۳۰ خرداد) به تصویب رسید.

در این قطعنامه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه با حمایت آمریکا از ایران خواسته‌اند به ممانعت از دسترسی بازرسان آژانس به ۲ سایت هسته‌ای کشور پایان دهد و با آنها به طور کامل همکاری کند.

این درحالیست که ایران بارها اعلام کرده درخواست آژانس مبتنی بر ادعاهای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران است.

هم زمان وزرای امور خارجه سه کشور پیشنهاد دهنده قطعنامه ضد ایرانی، قرار است امروز در برلین ملاقات کنند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یافتن راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها درباره مسائل ایران از جمله محورهای اصلی مذاکرات امروز دیپلمات‌های ارشد انگلیس، فرانسه و آلمان خواهد بود.

در همین حال سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در واکنش به تصویب قطعنامه سه کشور اروپایی در شورای حکام تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران قطعنامه شورای حکام را کاملاً رد می کند و اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به آن اتخاذ خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه تعهدهای کشورها در حوزه پادمان نامحدود نیست، خاطر نشان کرد که ایران قلمرو خود را بر مبنای ادعاهای دشمنان به‌روی آژانس باز نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها