اتحادیه اروپا و چین امروز (دوشنبه) در نشستی مجازی با هدف کاهش تنش‌ها گفت‌وگو می‌کنند. این اولین مذاکرات رسمی آن‌ها از زمان تیرگی روابط بر سر اتهام‌زنی اروپایی‌ها به چین درباره آنچه "انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا" می‌خواندند، محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۹۴۱۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، اوزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپا با لی کچیانگ، نخست‌وزیر و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین کنفرانس ویدیویی برگزار خواهند کرد.
 
یک مقام ارشد مطلع از این نشست گفت: «ما آماده همکاری با چین هستیم اما همچنین انتظار داریم چین به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان، مسوولیت‌های خود را بر عهده بگیرد. این پاندمی برخی نگرانی‌های اتحادیه اروپا را پررنگ کرده است.»
 
انتظار نمی‌رود هیچ بیانیه مشترکی بعد از این نشست که ساعت ۸ به وقت گرینویچ برگزار می‌شود، منتشر شود.
 
مقام‌های اتحادیه اروپا مدعی هستند که چین به دنبال فشار بر کشورهایی از اتحادیه اروپاست که از مدیریت آن در بحث کرونا انتقاد کرده‌اند و از رسانه‌های اجتماعی برای گسترش "اخبار جعلی" درباره اهمال اروپایی‌ها نسبت به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ استفاده می‌کند. چین تمامی این اتهامات و ادعاها را رد می‌کند.
 
حتی پیش از پاندمی کرونا، این دو شریک تجاری اختلافاتی داشتند که از جمله بر سر هنگ‌کنگ و یک پیمان سرمایه‌گذاری بود که در دست مذاکره قرار داشت. اتحادیه اروپا همچنین با فشار آمریکا برای اتخاذ موضعی سختگیرانه علیه چین مواجه است. این بلوک میان این دو قدرت مانده است و به هر دو احتیاج دارد و نمی‌خواهد هیچکدام را از دست بدهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها