سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکومیت افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مردم سوریه، بار دیگر حمایت ایران از دولت و مردم مقاوم سوریه را اعلام کرد و خواستار لغو تمامی تحریم‌های ضد بشری علیه این کشور شد.
کد خبر: ۱۲۶۸۲۶۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مردم سوریه را اقدامی غیرقانونی و خلاف مبانی انساندوستانه خواند و ضمن محکوم کردن آنها افزود: بیشترین تبعات منفی و آسیب‌های چنین تحریم‌هایی متوجه مردم و شهروندان عادی سوریه خواهد شد.

موسوی از تحریم به عنوان حربه‌‌ای غیر انسانی یاد کرد که مستقیماً حقوق بشر را به مخاطره جدی می‌اندازد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از دولت و مردم مقاوم سوریه اعلام داشته و خواستار برچیده شدن و لغو تمامی تحریم‌ها ضد بشری علیه این کشور است تا بتوانند علاوه بر تامین نیازمندی‌های اولیه خود، خرابی‌های ناشی از هجمه‌های گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب به زیر ساخت‌های این کشور را با کمک جامعه جهانی بازسازی کنند.

به گزارش فارس، با آغاز ماه جدید میلادی (ژوئن) قانون آمریکا علیه سوریه موسوم به «سزار» (یا قیصر) وارد فاز اجرایی شد؛ قانونی که تحریم‌های شدید علیه ملت سوریه وضع و محاصره اقتصادی آن را تشدید کرده و بندهایی علیه متحدان دمشق دارد که آنها را از بازسازی سوریه و حمایت از دولت این کشور بازمی‌دارد.

چند ماه پیش، «بثینه شعبان» مشاور رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد، آمریکا با قانونی موسوم به قیصر قصد به زانو در آوردن سوریه را دارد، این قانون روسیه و ایران را هم هدف می‌گیرد، اما دمشق برای مقابله با فشارهای اقتصادی و سیاسی آمریکا با متحدانش هماهنگ است و آنها اقدامات ویژه‌ای برای دور زدن این قانون آمریکا دارند.

«حیان سلیمان» معاون وزیر برق سوریه نیز در اظهاراتی اعلام کرد، این کشور گام‌های عملی برای مقابله با قانون آمریکایی موسوم به «سزار» را آغاز کرده و بر حمایت متحدان خود در ایران، عراق، لبنان، روسیه و چین تکیه دارد.

«ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان (فراکسیون الوفاء للمقاومه) نیز اخیرا بر شکست قانون جدید آمریکا علیه سوریه «سزار» برای تشدید تحریم‌ها علیه این کشور و حامیانش تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها