رئیس فدراسیون والیبال گفت: برای تقویت نیمکت تیم ملی به استفاده از توان و تجربه ولاسکو فکر می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۶۵۸۹۵

به گزارش جام جم آنلاین ،فارس نوشت: محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال درمورد انتخاب سرمربی تیم ملی و برگزاری جلسه هم‌اندیشی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی اهالی والیبال است که تیم ملی بتواند در المپیک توقعات را برآورده کند. با شیوع ویروس کرونا فدراسیون تصمیم گرفت که با ایگور کولاکوویچ قطع همکاری کند و حالا برای همه مهم است که جایگزین خوبی برای وی انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه کار سختی داریم، ادامه داد: برای انتخاب سرمربی تیم ملی اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ برخی مربی داخلی را پیشنهاد می‌کنند و برخی دیگر اعتقاد دارند که باید از حضور مربیان خارجی استفاده شود.

داورزنی درمورد اظهارات تقوی، سرپرست دبیری فدراسیون والیبال مبنی بر اینکه مذاکرات با یک مربی روس آغاز شده است، تصریح کرد: ما با هیچ مربی وارد مذاکره نشده‌ایم. با توجه به شرایطی که والیبال ایران دارد تعدادی از مربیان اعلام آمادگی کردند که در کنار تیم ملی باشند. به هر حال ایران سهیمه المپیک را کسب کرده و شرایط بسیار خوبی دارد.

رئیس فدراسیون والیبال درخصوص حضور ولاسکو در تیم ملی ایران، خاطرنشان کرد: همه به این موضوع اعتقاد دارند که آغاز تحولات مثبت در والیبال ایران با ولاسکو بود. در حال حاضر هم او یکی از گزینه‌هایی محسوب می‌شود که ما استفاده به توان و تجربه‌اش فکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: اولویت ما این است که کادر فنی ایرانی داشته باشیم و در این مسیر اگر نقطه ضعفی وجود داشت با کمک مربیان خوب خارجی آن را برطرف کنیم. شاید هم راهی را برویم که ژاپنی‌ها رفتند؛ یعنی سرمربی داخلی داشته باشیم و یک مربی بزرگ را به تیم اضافه کنیم.

داورزنی با بیان اینکه در حال بررسی شرایط هستیم که اگر مربی تراز اول پیدا کنیم، گفت: ما به دنبال عقد قرارداد 6 ماهه هستیم، اما مربیان بزرگ دنیا قراردادهای بلند مدت می‌خواهند. قرارداد کولاکوویچ شهریور ماه تمام می‌شد و درمورد عملکرد وی هم بحث‌هایی وجود داشت. ما در مسابقات مختلف نتایج خوبی گرفته بودیم، اما نوع نگاهی که به عملکرد وی وجود داشت متفاوت بود.

رئیس فدراسیون والیبال که مهمان تلفنی رادیو ایران بود، اظهار داشت: همه مربیانِ بعد از ولاسکو را با ولاسکو مقایسه می‌کردند. عملکرد او توقعات را بالا برد و به همین دلیل همیشه بعد از وی برای نیمکت تیم ملی نگرانی‌هایی وجود داشت.

وی در پاسخ به این سوال که حضور احتمالی ولاسکو به عنوان مشاور خواهد بود یا سرمربی، گفت: حضور در المپیک برای تمام مربیان ارزشمند و افتخار است. دستیاران لوزانو ایرانی بودند و در سال‌های گذشته هم مربیان ایرانی روی نیمکت تیم ملی حضور داشتند. طبیعی است که مربیان ایرانی افتخار خواهند کرد که در المپیک باشند و همه دوست دارند که تیم نتیجه بگیرد. با این شرایط فرقی نمی‌کند که چه کسی سرمربی و چه کسی مربی خواهد بود.

داورزنی درمورد بازگشت احتمالی خوان سیچلو، تصریح کرد: در مقطعی که ولاسکو سرمربی تیم ملی بود، سیچلو با وی کار می‌کرد و کمک‌های قابل توجهی هم به ولاسکو ‌کرد. یکی از موضوعات مهم برای ما این است که اگر قرار باشد با مربیان داخلی کار کنیم در کنارشان امثال ولاسکو را بیاوریم و در غیر اینصورت از افرادی استفاده کنیم که در تمرینات یا آنالیز بتوانند به تیم ملی ایران کمک کنند.

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا قول سکوی المپیک می‌دهید یا خیر، عنوان کرد: بدون شک آرزوی ما این است که روی سکوی المپیک برویم. زمانی آرزوی ما حضور در المپیک بود و حالا به قرار گرفتن روی سکو فکر می‌کنیم.

وی درخصوص مسائل مالی برای جذب مربی خارجی، اظهار داشت: تامین منابع مالی کار ساده‌ای نیست، اما نگران این موضوع نیستیم و تلاش می‌کنیم مشکلات را برطرف کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها