مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان بوشهر خبرداد؛

18 اسفندماه سالروز تأسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد

در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

مساجد تعطیل نشده است! / جزئیات برنامه های رزمایش همدلی در ماه رمضان

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: فعالیت های مساجد را از طریق فضای مجازی ادامه داده ایم . مساجد قرارگاه رزمایش همدلی خواهند بود.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۱۹

حجت الاسلام حجت الله ذاکر سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص اجرای رزمایش همدلی در ماه رمضان امسال گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا و این بحرانی که در کشور پدید آمد مساجد نیز در خط مقدم مبارزه شروع به کمک رسانی کردند. درابتدا بحث ضدعفونی معابر و بعد از آن تولید اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده در برنامه قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین مساجد مشغول خدمت رسانی در محلات شدند و از خانواده های کرونایی مراقبت و دلجویی کردند یا برای کسانی که توان خارج شدن از خانه را نداشتند از طریق نیروهای بسیج برای آنها خرید کردند.

این مسئول گفت: در بحثی دیگر برای جمعی از کسانی که برای از نظر اقتصادی به واسطه شیوع این بیماری در مضیقه قرار گرفته بودند، از طریق مساجد شناسایی شدند و در حد وسع به آنها با بسته های معیشتی کمک شد.

وی در توضیح اجرای رزمایش همدلی گفت : از زمانی که مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) بحث رزمایش را مطرح کردند، مساجد به عنوان قرار گاه رزمایش مطرح شدند و تمام کارهایی که در این مورد باید صورت بگیرد به واسطه قرارگاه بودن مساجد انجام میگیرد.یعنی افراد حول محور مساجد و امام جماعت جلسات را تشکیل داده و کارها را پیش می برند و به امید خدا از تا عید سعید فطر ادامه خواهد یافت.

ذاکر در رابطه با فعالیت مساجد در این ایام گفت: با توجه به بسته بودن مساجد بیشتر در حوزه فضای مجازی فعالیت ها انجام می شود . مرکز رسیدگی به امور مساجد تولید محتوا می کند و از طریق پیام رسان های اجتماعی و پایگاه اطلاع رسانی برای ائمه جماعات ارسال می شود و آنها نیز از طریق کانال ها و گروه هایی که دارنددبرای نماز گزاران ارسال می کنند.

وی ادامه داد: فلذا مساجد تعطیل نیست، فقط نماز جماعت برگزار نمی شود. همچنین دو پویش راه اندازی شده است با عنوان های هر مسجد یک قربانی و هر مسجد 100  خانوار؛ فعالیت این پویش ها به این صورت است که یک قربانی به جهت رفع بلا و هزینه های خانوار نیز از طریق هدایی که مردم برای سفره های افطاری پرداخت می کردند انجام خواهد شد.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: هر زمان که ستاد ملی بیماری کرونا اعلام کند برنامه های حضوری و نماز جماعت مساجد نیز برگزار خواهد شد اما تا آن زمان مساجد فقط از طریق فضای مجازی فعالیت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها