سیاه نمایی و ترویج خشونت و البته مصرف مکرر دخانیات در فیلم های این دوره از جشنواره فجر باعث به وجود آمدن انتقادات بسیار زیادی شده است.
کد خبر: ۱۲۶۱۱۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مملو از سیاهی ها و تلخیها بود، زشتی هایی مثل مصرف دخانیات و مواد مخدر و دیگر ناهنجاری ها. در برخی از فیلم های این دوره از جشنواره این سیاه نمایی ها به طرق مختلفی تبلیغ شده بود.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در این رابطه در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: تاکید من بیشتر بر روی دستگاه های ذیربط به خصوص وزارت ارشاد و سایر دست اندرکاران فرهنگی است که این فیلمنامه ها را تایید می کنند. باید مسئولیتی در رابطه با نظارت بر نویسنده، تهیه کننده و کارگردان و حتی اکران کننده فیلم وجود داشته باشد.

رئیس پلیس تهران تاکید کرد: بحثی هم در رابطه با این موضوع وجود دارد که چه کسانی این فیلم ها را می سازند. سوژه های مثبت، سازنده، اثرگذار که آینده روشنی را نشان می دهند، زیاد داریم، چرا کسانی سراغ این سوژه ها نمی رود؟

وی گفت:کسی که فرهیخته است و قلم می زند در قبال این وضعیت مسئولیت دارد. هم فیلمنامه نویس مسئولیت دارد و هم کارگردانی که چنین فیلم‌هایی را می سازد.

سردار رحیمی تاکید کرد: ملت بزرگی داریم و از فرهنگ و تمدن ریشه داری برخوردار هستیم. باید از این فرهنگ و تمدن استفاده کنیم. این سیاه نمایی هایی که در فیلم ها می بینم و ترویج خشونتی که شاهد آن هستیم واقعا خسته کننده شده است.

وی در پایان گفت: حتی برخی از سریال هایی هم که می بینیم اینگونه است که نه تنها چیزی را به مخاطب اضافه نمی کند که او را ناامیدتر هم می کند. مسئولان و دست اندرکاران باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها