چرا باید برای خانه تکانی و اسباب کشی پایان سال از دستکش یکبار مصرف یا خانگی استفاده کنیم؟
کد خبر: ۱۲۴۵۹۵۷
توصیه‌های مهم بهداشتی و مراقبتی برای خانه تکانی پایان سال

خیلی از خانواده‌های ایرانی نزدیک عید درگیر خانه تکانی یا اسباب کشی می‌شوند. یکی از نکاتی که در این روزها بیشتر از قبل خود را نمایان می‌کند بحث رعایت موارد بهداشتی و مراقبتی در تماس با آلودگی‌ها است که دستکش‌های یکبار مصرف و خانگی نقش به‌سزایی را در این ایام برای مراقبت‌های بهداشتی به‌خصوص دست‌ها ایفا می‌کنند.

نقش دستکش‌های یکبار مصرف و خانگی در خانه تکانی و اسباب کشی پایان سال

خانه تکانی و اسباب کشی پایان سال یک رسم ایرانی و تا حدودی شور و شوق مردم برای استقبال از بهار را نشان می‌دهد و معمولا بیشتر کارهای خانه تکانی و یا بسته‌بندی وسایل خانه برای اسباب کشی را خانم‌ها انجام می‌دهند.

روزهای پرکار پایان سال، شلوغی‌های خیابان‌ها و مراکز تجاری، برنامه‌ریزی و انجام خریدهای جدید باعث ایجاد استرس و اضطراب برای خانم‌ها و بقیه افراد خانواده‌ و همچنین گره خوردن کارها و برنامه‌ها می‌شود که موجب غفلت از رعایت نکات بهداشتی شده و در نهایت احتمالِ در معرض میکروب و آلودگی قرار گرفتن را بالا می‌برد. یکی از مواردی که با کمترین هزینه و به آسانی می‌تواند جلوی بخشی از این خطرات را بگیرد استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف و خانگی مناسب است.

دستکش خانگی و یکبار مصرف روشی مطمئن برای پیشگیری از بیماری اگزما

یکی از شایع‌ترین خطراتی که احتمالا افراد در خانه تکانی با آن مواجه هستند خطر ابتلا به بیماری پوستی اگزما است. اگزمای پوستی اغلب در ایام عید برای افرادی اتفاق می‌افتد که بیشتر در تماس با مواد شوینده و آلودگی هستند و افرادی که عادت ندارند از دستکش استفاده کنند در معرض خطر بیشتری هستند. آلودگی‌های محیطی، مواد پاک کننده و سفیدکننده‌های قوی سبب می‌شوند تمام آب و چربی‌های پوست گرفته شده و خشک شوند. این اتفاق در افرادی که پوست نرمالی دارند، دچار خشکی بیش از حد و همچنین دچار ترک‌های متعدد ظریفی می‌شوند که این ترک‌ها باعث نفوذ باکتری‌ها در پوست می‌شوند. افرادی که سابقه‌ی اگزمای قبلی دارند بیشتر در معرض این خطرات هستند.

این چالش بزرگ افراد را مجاب به رعایت موارد بهداشتی در موقع خانه تکانی و جابجایی اسباب خانه می‌کند و قطعا مهم‌ترین روش پیشگیری برای جلوگیری از خطر این بیماری پوستی آزار دهنده، استفاده از دستکش خانگی و دستکش‌های یکبار مصرف مناسب است. به همه‌ی افراد توصیه می‌شود برای انتخاب دستکش مناسب حتما کیفیت آن را بررسی و مناسب‌ترین دستکش را انتخاب کنند. در صورت عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه احتمال مبتلا شدن به این بیماری پوستی بسیار زیاد است و همچنین هزینه درمان آن بیشتر و وقت گیر است.

دستکش یکبار مصرف و خانگی روشی اقتصادی برای پیشگیری از عوارض پوستی

از دیگر عوارض ناشی از خانه تکانی پایان سال، بروز آلرژی و حساسیت پوستی به دلیل استفاده از مواد شوینده و بهداشتی شیمیایی و آلودگی میکروبی سطوح مختلف و اجسام بدون عامل حفاظتی است که بیماری‌های قارچی، آکنه و خارش دست نمونه‌هایی از این آلرژی‌هاست. بخاطر حساسیتی که پوست بانوان دارد نیاز به استفاده از دستکش یکبار مصرف و خانگی مناسب امری ضروری و مراقبتی است که باید رعایت شود. یک نکته‌ی مهم در اینجا وجود دارد که نیازمند توجه ویژه در انتخاب دستکش است و آن مساله کیفیت دستکش است که باید مقاومت و دوام بالایی داشته و به اندازه کافی ضخیم باشد تا در مقابل فشار، پاره یا باعث نفوذ میکروب به دست نشود. همچنین اگر دستکش مناسب و بادوام انتخاب شود می‌تواند احتمال خراشیدگی یا زخمی شدن پوست دست در برخورد با اجسام نوک تیز کاهش دهد. بدون شک استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف و خانگی مقرون به‌صرفه ترین روش برای پیشگیری و پاکیزه نگهداشتن دست‌ها است.

استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف موقع آشپزی و خرد کردن سبزیجات

یکی از مهمترین آئین‌های عید، دید‌و‌بازدید و عید دیدنی است و برگزاری میهمانی در این ایام بیش از پیش خود را نمایان می‌کند در این میان حجم کار خانم‌ها در آشپزخانه از خرد کردن سبزی گرفته تا خرد کردن مواد غذایی برای پخت‌و‌پز و غیره زیاد می‌شود و برای اینکه از شستن مکرر دست خودداری کنند می‌توانند از دستکش‌های یکبار مصرف مناسب استفاده کنند. در صورت عدم استفاده از دستکش مناسب و مرطوب ماندن دست، احتمال جذب آلودگی افزایش یافته که این خود یکی از فاکتورهای مضر برای سلامتی است.

مراکز خرید و اجناسی که در تماس مستقیم افراد مختلف هستند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در خرید میوه‌جات و سبزیجات از میادین میوه و تره‌بار توصیه اکید می‌‌شود حتما از دستکش یکبار مصرف استفاده شود. یکی از نکاتی که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد علاوه بر نکات مربوط به کیفیت که در بالا گفته شد امکان استفاده راحت و آسان از دستکش یکبار مصرف است.

برند آیری‌پلاست یکی از برترین برندهایِ تولیدکننده محصولات پلاستیکی مانند کیسه زباله، کیسه فریزر، سلفون محافظ غذایی، دستکش یکبار مصرف، سفره یکبار مصرف و همچنین دستمال‌های چند منظوره و دستکش‌ های خانگی است.

آیریپلاست، برگزیده تندیس بلورین جشنواره ملی صنعت سلامت محور و یکی از صد برند برتر ایران، بیش از شش سال است که با پیشرفته‌ترین تکنولوژی و خط تولید موجب اشتغال صدها نفر و همچنین صادرات محصولات به کشورهای خارجی و ارز آوری شده‌است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات ، می‌توانند به سایت آیری پلاست مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها