شانزدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز(سه شنبه) 26 آذرماه آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۴۲۵۰۸
عوامل دخیل کیک های مشکوک شناسایی می شوند / هشدار درباره نحوه واگذاری ها در قالب بودجه ۹۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین،نشست خبری غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه امروز برگزار شد . اهم محورهای این نشست را می خوانید:

- رقم احکام صادره مجازات جایگزین حبس از ۳۰هزار در هفت ماهه اول سال ۹۷ به ۱۰۰هزار نفر در هفت ماهه اول سال ۹۸ رسیده است.

- اشکالات فراوانی در حوزه خصوصی سازی داشته ایم. در بودجه ۹۹ واگذاری ها به بخش خصوصی دیده شده که به حق هم هست اما الان که قرار است روند واگذاری ها شتاب ‍یابد توصیه می کنیم در فرایند واگذاری و کارشناسی های قیمت و تنظیم قراردادها و اهلیت خریداران دقت لازم انجام شود ما خواهان خصوصی سازی حداکثری بدون مشکل هستیم.

- ماجرای کیک‌های آلوده یک توطئه بود که صنعت و امنیت روانی مردم کشور را هدف قرار داده بود. این اتفاق توسط افراد مغرض بوده کسانی دنبال این بوده اند به صنعت ما ضربه بزنند و آرامش روانی مردم را به هم بزنند. ما این را یک توطئه می دانیم. بررسی های جدی شده و عوامل شناسایی خواهند شد.

- در ارتباط با پرونده بابک زنجانی بیش از همه پرونده ها پرداخته شده/شاید کسانی که بدنبال همچنان برافراشته نگه داشتن این پرچم هستند اهداف دیگری دارند/ پرونده رسیدگی، حکم صادر و مجازات سنگین برای فرد برقرار شده است/ اموال وی در ایران شناسایی و به دولت تقدیم شده است برای اموال خارج از کشور تلاش هایی شده که امیدواریم نتیجه دهد/حکم اعدام وی هم در خود رای آمده که اگر اموال برگشت داده شد دادگاه نسبت به مجازات وی تجدیدنظر خواهد کرد/ تا امروز بخش قابل توجهی از اموال که در داخل کشور بوده برگشته است.

- درباره آخرین وضعیت گندم‌های مفقودی استان گلستان: این از پرونده‌های عجیب در استان گلستان بود/ گزارش‌های واصله به مرجع قضایی حکایت از این داشت حجم قابل توجهی از این گندم مفقود است رقم بیش از 9 هزار تن گندم با میزان قبلی مغایرت داشت/اعضای هیات مدیره آرد و اسیاب گندم «آق‌قلا» تحت تعقیب قرار گرفتند و محرز شد آنها این اقدامات سودجویانه را انجام دادند/ ابوالحسن فاضلی، مدیر عامل شرکت تولیدی آرد و اسیاب «آق‌قلا» به تحمل 9 سال حبس، میر حسین شجاعی عضو هیات مدیره به تحمل 9 سال حبس و آق قویلی‌رادنیا به تحمل 5 سال حبس محکوم شدند/برای هر سه متهم ضبط اموال ناشی از اعمال مجرمانه و معادل بهای میزان گندم مفقودی محکوم شدند/حکم صادره در حال اجراست.

- اسماعیلی در مورد بیانیه موسوم به 77 نفر: برخی امضا کنندگان امضای خود را قبول نداشتند و برخی گفتند ما نخوانده امضا کردیم و برخی گفتند به نظر متنی که ما امضا کردیم فرق‌هایی پیدا کرده است/ توسط مرجع قضایی اقدام شده است/ سیاست این نبود که برای یکایک آنها قرار تامین صادر شود و سوال پرسیده شد/ حتی کسانی که این بیانیه را قبول داشتند که معدود بودند برایشان قرار تامین صادر شد/ برخی تامین را سپرده و آزاد شدند و برخی که ارائه ندادند آزاد نشدند/ اگر تامین می سپردند ما بدنبال بازداشت شان نبودیم/ و همان روز آزاد می شدند/ تحقیقاتی در رابطه با این پرونده انجام شده و توضیحاتی از افراد متناسب با محتوای این بیانیه انجام شده/تصمیم قضایی در این پرونده هنوز انجام نشده/ تا زمانی که پیگیری ما در این پرونده به پایان نرسیده نمی‌توانیم بگوییم در این جمع چند نفر مجرمند و اتهامشان چه هست/اینها باید در فرایند پیگیری و تحقیقات مشخص شود.

- هیاتی که ریاست قوه قضاییه برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر اعلام کردند در راستای تحقق سیاست‌های کلان دستکاه قضایی بود/ این هیات هم عملکرد موفقی داشتند/ اکثر بازداشت شدگان حوادث اخیر تا امروز آزاد شدند/از جلسه قبل سخنگویی که عددی در رابطه با وضعیت بازداشت شدگان تهران اعلام کردم امروز آن عدد به 50 درصد کاهش یافته است.

یکی از اقدامات حوزه پیشگیری قوه قضاییه کلاهبرداری‌های تلفنی و هدایت مردم پای عابر بانک‌ها و تخلیه حساب‌های آنهاست/ قوه قضاییه با کمک پلیس و وزارت ارتباطات موفق شد 15 هزار سیم کارت تلفنی مورد استفاده کلاهبردارانی که کلاهبرداری تلفنی انجام می‌دادند را شناسایی و مسدود کند/ بعد از بررسی مشخص شد میزان کلاهبرداری‌های تلفنی 40 درصد کاهش یافت/حساب‌های بانکی که پول به آن واریز می‌شد شناسایی و برنامه‌ای برای انسداد این کارت ها انجام شد/ اگر این موضوع استمرار پیدا کند تمامی حساب هایی که کارت های مورداستفاده کسانی که از این کارت ها استفاده می کنند را مسدود می کنیم/ بعد از انجام گام دوم گزارش پلیس این بود که کلاهبرداری های تلفنی 50 درصد کاهش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها