تعرض به کنسولگری ایران در نجف اشرف

تعدادی آشوب گر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف حمله کردند و ساختمان کنسولگری را به آتش کشیدند
کد خبر: ۱۲۳۹۵۰۸
تعرض به کنسولگری ایران در نجف اشرف

به گزارش جام جم آنلاین از صداوسیما ، تعدادی آشوب گر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف حمله کردند و ساختمان کنسولگری را به آتش کشیدند.

به گفته برخی منابع هیات دیپلماتیک ایرانی در نجف قبل از حمله، تحت حمایت شدید ساختمان کنسولگری را ترک کردند.

زخمی شدن یک کارمند کنسولگری ایران در نجف

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم, در حمله معترضان عراقی به ساختمان کنسولگری ایران در نجف, یکی از کارمندان کنسولگری زخمی و برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شد.
همچنین شماری از نیروهای امنیتی عراقی محافظ ساختمان کنسولگری ایران در نجف بر اثر اصابت بطری های آتش زای (کوکتل مولوتوف) پرتاب شده از سوی معترضان زخمی شدند.
در همین حال اداره آتش نشانی نجف می گوید تظاهرکنندگان به ما اجازه ورود ماشین های آتش نشانی را نمی دهند تا اتش کنسولگری ایران را خاموش کنیم. ما الان فقط نظاره گر ادامه اتش سوزی هستیم.
سرکنسول ایران در نجف هم می گوید: همه جای کنسولگری را آتش زدند ولی به کارمندان آسیبی نرسیده است.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد نیروهای دفاع مدنی عراقی، عملیات اطفای حریق در اطراف ساختمان کنسولگری ایران در نجف را پس از متفرق شدن معترضان آغاز کردند. این شبکه از بازگشت دوباره نیروهای امنیتی به اطراف ساختمان کنسولگری ایران در نجف خبر داد.

استاندار نجف: حمله کنندگان به کنسولگری ایران بومی نیستند

استاندار نجف اعلام کرد گروه هایی که تلاش کردند وارد ساختمان کنسولگری ایران در نجف شوند, از اهالی این استان نیستند.
گزارش های اطلاعاتی نشان می دهد عاملان به آتش کشیدن کنسولگری ایران در نجف, گروه های ناشناسی بوده اند که پیشتر وارد این شهر شده اند.


المهندس: دستی را که در پی آسیب رساندن به مقام مرجعیت باشد قطع می کنیم

نایب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق اظهار داشت, دستی را که در پی آسیب رساندن به مقام مرجعیت باشد قطع می کنیم.

به گزارش پایگاه اینترنتی موسوعه النهرین در عراق, ابو مهدی المهندس در واکنش به تهدید برخی از عناصر تروریستی مبنی بر هدف قرار دادن محل اقامت مرجعیت عالی دینی, در بیانیه ای با تاکید بر این مطلب افزود, تمامی یگان های بسیج مردمی عراق تحت فرمان مرجعیت عالی دینی کشور, آیت الله سید علی سیستانی هستند.
در این بیانیه تاکید شد, اگر دستانی به سوی مرجعیت عالی دراز شود و در پی آن باشد که به مرجعیت عالی اهانت کند, آن دست را قطع خواهیم کرد.
برخی از شبکه های اجتماعی روز گذشته, امکان حمله عناصر وابسته به برخی از گروه های مسلح به مقام مرجعیت دینی را بعید ندانسته بودند.

اعلام حمایت گسترده از مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف

در پی تهدیدات برخی از عناصر مسلح علیه مرجعیت دینی در نجف اشرف, گروه ها و سازمان های مختلف عراق آمادگی خود را برای دفاع از مرجعیت دینی اعلام کرده اند.
دبیر کل جنبش بابلیون در عراق نیز تعدی به مرجعیت دینی را به منزله تجاوز به کشور دانست و از آمادگی این جنبش برای دفاع از مرجعیت خبر داد.
ریان الکلدانی در بیانیه ای تاکید کرد, با نیروهای مستقر در نجف اشرف در ارتباطیم, به آنان اعلام کرده ایم برای دفاع از مرجعیت عظام آماده ایم و در این زمینه می توانید به فرزندانتان در جنبش بابلیون اعتماد کنید.
وی افزود, هر گونه تعدی به مقام مرجعیت, تعدی به کشور به شمار می آید در نتیجه در این زمینه به عناصر نفوذی و تبهکار هشدار می دهیم.
الکلدانی ادامه داد, مقدسات و مراجع خط قرمز ما به شمار می آیند و کسانی که در پی عبور از این خطوط باشند, آنان را زیر پا خواهیم گذاشت.

نماینده پارلمان عراق: آماده ایم دژی برای دفاع از مرجعیت دینی باشیم

نماینده پارلمان عراق و رئیس فراکسیون پشتیبانی ملی (السند الوطنی) از آمادگی خود برای دفاع از مرجعیت دینی عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز در عراق, احمد الاسدی با بیان اینکه آماده ایم تا دژ دفاعی برای تمامی مراجع دینی در کشور باشیم, افزود, جسم و جانمان را فدای مرجعیت می کنیم.

وی که در واکنش به حوادث شب گذشته نجف اشرف سخن می گفت افزود, به دلیل نگرانی هایی که وجود دارد, چون ممکن است برخی عوامل نفوذی از اتفاقات پیش آمده سوء استفاده کنند, آمادگی خود را برای دفاع از مرجعیت و رهبری دینی, یعنی آیت الله سید علی سیستانی و دیگر مراجع عظام تقلید اعلام می کنیم. مرجعیت خط قرمز است و همه ما فدایی کشور و مرجعیت دینی هستیم.

هشدار دبیرکل عصائب اهل الحق به متوهمان

هم زمان قیس خزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق در عراق نیز در توئیتی هشدار داد, کسی که گمان می کند می تواند به جایگاه آیت الله سیستانی آسیب برساند به شدت متوهم است.
وی افزود, فرزندان مرجعیت توانستند در میدان عمل, بر بزرگ ترین نیروی پلیدی فائق آیند. این فرزندان امروز هم آماده اند.
در پی انتشار اخباری مبنی بر امکان حمله به بخش قدیمی شهر نجف اشرف, قیس الخزعلی به صورت غیر منتظره راهی نجف شد.
در همین زمینه منبعی آگاه به سومریه نیوز خبر داد, الخزعلی تصمیم گرفت در شرایط کنونی محل اقامت خود را تغییر دهد و به نجف منتقل کند.

وزارت خارجه عراق حمله به کنسولگری ایران در نجف را محکوم کرد

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به حمله چهارشنبه شب شماری از آشوبگران به کنسولگری ایران در نجف اعلام کرد: حمله به کنسولگری ایران در نجف از سوی کسانی که هیچ ارتباطی با تظاهرات نداشتند را محکوم می کنیم. هدف از این حمله, زیان رساندن به روابط تاریخی دو کشور ایران و عراق است. این حمله بیانگر دیدگاه رسمی دولت و ملت عراق نیست و ما بر حفظ روابط راهبردی با تهران تأکید می کنیم. در مورد اشخاصی که خواهان منحرف کردن تظاهرات بر حق مردم از مسیر خود هستند, هشدار می دهیم. از تظاهرکنندگان می خواهیم در مورد حضور افراد مشکوکی که خواهان خدشه وارد کردن به اعتبار تظاهرات هستند, هوشیار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها