محمدزاده پاسخ داد؛

مخاطب رادیو کمتر شده است؟

مدیر رادیو ایران در پاسخ به پرسشی درباره افت میزان مخاطبان رادیو، ضمن تأکید بر کاهش نیافتن مخاطبان، از افزایش مخاطب رادیو در قالب برنامه‌هایی مانند «رادیو نما» خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۸۴۴۹

محمدجعفر محمدزاده درباره این که چه برنامه‌های جدیدی را برای مخاطب در نظر گرفته‌اند، با اشاره به پخش برنامه‌های سابق به مهر گفت: پخش برنامه «صبح جمعه با شما» بعد از ماه صفر آغاز شده است .همچنین برای پخش برنامه «کوی نشاط» نیز با قدرت برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: برنامه «یک دو صدا» در فصل جدید به موسیقی و ترانه‌ها می‌پردازد و شرکت‌کنندگان در سه بخش ترانه سرایی، خوانندگی و آهنگسازی به رقابت می‌پردازند. همچنین محمدرضا چراغعلی، سعید بیابانکی و علیرضا افتخاری داوران این برنامه هستند.
محمدزاده با اشاره به رویکرد شبکه برای برنامه ریزی روی چند برنامه اصلی شبکه توضیح داد: ما چهار برنامه را به عنوان آثار شاخص انتخاب کرده‌ایم که می‌خواهیم سطح آنها را از نظر کیفی ارتقا دهیم. یکی از این برنامه‌ها «نمودار اقتصادی» است که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور نیاز است جدی‌تر به برنامه‌های اقتصادی ورود کنیم. برنامه بعدی «کافه هنر» است که به رویدادهای فرهنگی و هنری سطح کشور می‌پردازد و مورد استقبال هم قرار می‌گیرد و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد جزو برنامه‌های سطح اول است که مخاطب آنها را پیگیری می‌کند.
مدیر رادیو ایران در ادامه عنوان کرد: برنامه دیگر رادیو ایران «پارسی‌گویان» است که به زبان فارسی و هویت ملی ایران می‌پردازد و مخاطبان آن علاوه بر ایران، فارسی زبانان کشورهای دیگر هم مورد نظر هستند. وی در واکنش به این پرسش که چرا به رغم آمارها و نظرسنجی‌ها، شبکه‌های رادیویی با کاهش مخاطب و افت برنامه‌های جذاب مواجه شده‌اند، تصریح کرد: ما دو گونه ارزیابی داریم که یک مورد ارزیابی‌های رسمی مرکز تحقیقات صداوسیماست که طبق آن با کاهش مخاطب مواجه نیستیم. ممکن است در فصل‌های مختلف این مخاطب کمی کاهش یا افزایش پیدا کند اما شاخص نمودار کلی این مخاطبان تغییر چندانی ندارد. مدیر رادیو ایران در واکنش به افت کیفی برنامه‌های رادیویی نیز عنوان کرد: از آنجا که عوامل برنامه‌ها و خود برنامه‌ها به مرور زمان دچار تغییر می‌شوند ممکن است برنامه‌ها هم در طول زمان با نوعی تغییرات همراه باشند و در یک فصل ضعیف تر یا مورد توجه تر باشند. رادیو مخاطب ثابت و پایداری دارد و پایداری مخاطب رادیو از رسانه‌های دیگر بیشتر است چون امکان دسترسی به رادیو برای قشرهایی از جامعه تغییری ندارد. برای مخاطبی که در ماشین و اتوبوس و برخی از نهادها هستند رادیو بهترین رسانه است و حتی ظرف یک سال گذشته به مخاطبی که از رادیو نما استفاده می‌کند، اضافه شده و مخاطب پی برده است که می‌تواند از تلویزیون هم برای شنیدن رادیو استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها