مراقب باشید سرمازده نشوید!

در این وضعیت که همه‌ چیز خرج دارد و یک دکتر رفتن کلی هزینه دارد تا بتوانید بهبود پیدا کنید، صرف نمی‌کند سرما بخوریم و بهتر است مراقب باشیم تا مبادا مریض شویم. بهتر است از لیموشیرین و مرکبات استفاده کنیم و شلغم بپزیم تا ایمنی بدن را بالا ببریم و مریض نشویم. لباس گرم هم فراموش نشود و حتی در خانه هم لباس مناسب استفاده کنیم تا مبادا دچار سرماخوردگی شویم.
کد خبر: ۱۲۳۸۰۴۳

اینها را گفتم تا یادآوری کنم گاهی حس سرما هم بعضی را دچار سرماخوردگی می‌کند و باید مراقب باشیم که خیلی در این حس فرو نرویم تا مبادا دچار سرماخوردگی شویم. رمان
«دکتر ژیواگو» از آن دست رمان‌هایی است که حس سرما را به‌خوبی منتقل می‌کند و حتی حین مطالعه آن هم باید مراقب باشیم که سرما نخوریم. نویسنده آن‌قدر خوب و جزئی از سرما حرف می‌زند که احساس می‌کنید وسط برف نشسته‌اید و داستان می‌خوانید.
رمان نویسنده روسی را باید با لباس گرم بخوانید. بوریس پاسترناک که سال‌ها موفق نشد رمانش را در روسیه منتشر کند در این رمان خواننده‌اش را به اعماق روسیه می‌برد و در دل برف و بوران او را قرار می‌دهد؛ رمانی که نویسنده‌اش تلاش کرده تا تصویری از روزهای روسیه تزاری را در اثرش بازنمایی کند. رمانی که خواننده در آن، سرمای حاکم بر روابط سیاسی را می‌خواند و نویسنده از سرما به نفع روایت خود بهره می‌برد.
هر چند این رمان حجیم است و پرگویی می‌کند و گاهی حوصله خواننده را سر می‌برد، ولی روایت رنج یک انسان در روزگاری است که سرما حاکم است و برف زیادی پشت درهای عاطفه نشسته است.
پاسترناک در این اثر تلاش کرده خواننده را به روزهایی ببرد که مبارزات انقلابیون بلشویک در روسیه تزاری در جریان است. توصیف‌های او گاهی تنه به اغراق می‌زند و شخصیت ناامید و افسرده‌ای را نمایش می‌دهد. شخصیت اصلی داستان امیدی به آینده ندارد و تمثال یک روشنفکر ناامید و بریده از جامعه است؛ روشنفکرانی که راهی جز غر زدن ندارند و به جای حرکت کردن، در مسیر حرکت دیگران سنگ می‌اندازند و مانع حرکت می‌شوند. در واقع پاسترناک در این اثر نقدی بر طیفی از افراد خسته و دلزده وارد کرده که به جای حرکت رو به جلو، نشستن و گلایه کردن را انتخاب کرده‌اند.
مراقب باشید شما دچار سرماخوردگی نشوید!

سیف‌ا... نجاریان

روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها