تولید سریال‌های بالای ۱۰۰ قسمت

بهرنگ ملک‌محمدی، مدیر فیلم و سریال مرکز سیما فیلم با ایلنا گفت‌وگو کرده و از تولیدات تازه سیما خبر داده است.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۴۰

او درباره تولید مینی‌سریال‌هایی که به نوعی از لحاظ کیفی موفق‌تر از سریال‌های بلند تلویزیون هستند و اغلب با استقبال مخاطبان هم مواجه می‌شوند، گفت: قرار بر این است که رنگ‌آمیزی سریال‌ها متفاوت باشد. ما در دوره‌ای فقط هفته‌ای یک شب سریال داشتیم. چون جهان به این صورت بود، اما الان جدول پخش شبکه‌های مختلف دنیا دیگر به این صورت نیست. یعنی آنها حجم زیادی سریال تولید می‌کنند، بنابراین تلویزیون ما هم باید جدول پخش خود را با استاندارد جهانی هماهنگ کند که می‌شود هر شب. البته اکنون پخش شبکه‌های مختلف تلویزیون این موضوع را رعایت می‌کنند که دو شب پخش نداشته باشند. به نوعی آخر هفته‌ها یک شب خلاصه قسمت‌های هفته پخش می‌شود و یک شب آف هستند.
سریال‌های چند فصلی
وی درباره دلیل زیاد شدن قسمت‌های مجموعه‌های مختلف بیان کرد: اساسا ساخت سریال به صورت انبوه یک اتفاق جهانی است، یعنی شما سریال‌های کره‌ای و ترکیه‌ای را هم که نگاه کنید، شاهد مجموعه‌هایی با فصل‌های مختلف هستید. آنها هم روز اول به سریال‌های با کیفیت در این زمینه نرسیده‌اند. بر همین اساس ما هم در حال انجام این کار هستیم. به عنوان مثال، سریال ستایش در سه فصل تولید شد. مجموعه کیمیا نیز از جمله آثار بلند تلویزیون به شمار می‌آید.
سریال‌های بلند
ملک‌محمدی اظهار کرد: همین الان برای تولید سریال‌های بالای صد قسمت در تلویزیون برنامه‌ریزی شده است. منتها ساخت این آثار بودجه، هماهنگی و زمان می‌خواهد. باید قبول کنیم مینی سریال‌ها زود‌بازده‌تر هستند. به عنوان مثال مجموعه «گیله‌وا» اگر ۶۰ قسمت بود، اینقدر زود به نتیجه نمی‌رسید. ولی سریال‌های حول و حوش ده قسمت خیلی سریع آماده می‌شود.
مدیر فیلم و سریال مرکز سیما فیلم افزود: اکنون رنگ‌آمیزی تولیدات سیما به‌گونه‌ای است که ترکیب مجموعه‌های کوتاه و بلند را شاهد باشیم. در گذشته یک‌سری عدد مطرح می‌شد و بر اساس آن سریال‌ها ۲۶ یا ۳۲ قسمتی بودند، ولی الان این عددها جابه‌جا شده و بر اساس ظرفیت مجموعه‌ها میزان قسمت‌های آنها مشخص می‌شود. اکنون ما هرجایی احساس کنیم قصه تمام است، مجموعه را تمام می‌کنیم. به عنوان مثال مجموعه «پناه آخر» قرار بود ۱۳ قسمت باشد ولی ما به شکل عامدانه آن را ده قسمت کردیم.
تولیدات تازه
مدیر فیلم و سریال مرکز سیما‌فیلم در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره تولیدات تازه سیما‌فیلم گفت: اکنون دو سریال در دست تولید داریم. سریال «زیر خاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا که اکنون تصویربرداری آن در تهران در حال انجام است. این اثر ۲۶ قسمتی بوده و پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و‌هادی حجازی‌فر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
البته فکر می‌کنم زمان پخش این مجموعه سال آینده باشد. همچنین لازم است بگویم که یک فصل این سریال تاریخی بوده و در سال ۵۷، ۵۸ روایت می‌شود. علاوه بر این سریال دیگری به نام «ایلدا» نیز در دست تولید داریم که آن هم برای سال ۵۸، ۵۹ و ابتدای جنگ بوده و در حال تصویربرداری در خرم‌آباد است. راما قویدل، کارگردان این مجموعه بوده و سیدعلیرضا سبط احمدی هم تهیه‌کنندگی آن را به‌عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها