2 کره در حضور اینفانتینو مساوی کردند

اولین بازی تاریخ در پیونگ‌یانگ

فروردین 84 قرار بود تیم ملی ایران با مربیگری برانکو برای بازی مقدماتی جام‌جهانی 2006 به پیونگ‌یانگ برود. برانکو در بازگشت از کره‌شمالی گفته بود آنجا آخر دنیاست! آن روز تماشاگران نه‌تنها 150 هزار صندلی سکوها را پر کرده بودند بلکه روی پیست کنار زمین هم نشسته بودند.
کد خبر: ۱۲۳۳۷۱۸

درست کنار خط. سهراب بختیاری‌‌زاده، حسین کعبی و مهدی‌ مهدوی‌کیا که در کناره‌ها رفت و آمد زیادی داشتند، نفس تماشاگران را کاملا احساس می‌کردند. مهدوی‌کیا و نکونام دو گل ما را زدند تا با سه امتیاز شیرین از «آخر دنیا» برگردیم.
این حس را بازیکنان تیم ملی کره‌جنوبی در بازی دیروز داشتند. وقتی قرار شد در مقدماتی جام‌جهانی 2022 برای اولین بار در تاریخ به پیونگ‌یانگ بروند. نگاه تمام دنیا به پیونگ‌یانگ بود؛ اما قرار نبود قصه‌‌های ترسناک بازی با ایران تکرار شود. تابوی بازی تیم فوتبال کره‌جنوبی در خاک کره‌شمالی، سال قبل در بازی زنان دو کشور شکسته شده بود و این بار قرار بود برای اولین بار تیم فوتبال مردان کره‌جنوبی قدم به خاک کره‌شمالی بگذارد. اگرچه فیفا تمام مقدمات این بازی را فراهم کرده بود؛ اما دولت کره‌شمالی به هیچ تماشاگر و حتی خبرنگار کره‌جنوبی اجازه نداد به پیونگ‌یانگ برود. بازیکنان کره‌جنوبی می‌دانستند قرار نیست افسانه‌های وحشتناک اعدام، شکنجه و زندان‌های مخوف را به چشم ببینند؛ اما احساس تنهایی و ترس می‌کردند. جیانی اینفانتینو رئیس فیفا با جت شخصی خود آمده بود تا بازی با کنترل و نظارت او برگزار شود. فقط 50 هزار نفر امکان ورود به ورزشگاه را پیدا کردند و بازی با کمترین دردسر برای داور قطری به پایان رسید. یک صفر - صفر بی‌حادثه که مورد پسند دو طرف بود.
با این تساوی دو تیم در جدول گروهH 7 امتیازی شدند و در کنار هم در صدر قرار گرفتند. گروهی که ترکمنستان، لبنان و سریلانکا را برای افزایش امتیازهای دو کره در خود قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها