کی؟

ماجرا چیه؟ مستند «40 جلوه یک حماسه» با نگرشی نو به موضوع راهپیمایی و همایش عظیم اربعین حسینی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احسان حلمی به عظمت برگزاری راهپیمایی و مراسم پر شور اربعین و شور خادمان حسینی در سراسر جهان می‌پردازد.
کد خبر: ۱۲۳۳۵۵۸

«40 جلوه یک حماسه» به سفارش شرکت White Frame تهیه و تولید شده است و از یک تیم پژوهشی بین‌المللی تشکیل شده تا با حضور میدانی به جمع‌آوری بیش از ٣٠٠ گفت‌وگو در کشورهای مختلف بپردازد. این مستند برای مخاطب جامعه غربی و غیرمسلمانان تولید شده و زبان اصلی آن انگلیسی بوده و به دو زبان عربی و فارسی نیز دوبله شده است. «40 جلوه یک حماسه» به بررسی اجمالی مراسم مذهبی و اشکال آن در سراسر جهان از پیاده روی طولانی شیکوکو در کشور ژاپن تامراسم مذهبی کومبه‌میلا در هندوستان و مراسم مسیحیان و بوداییان و... پرداخته و روند شکل‌گیری حماسه اربعین امام حسین(ع) بعد از چهلم شهادت آن حضرت در طول تاریخ تا به امروز و برپا‌شدن حماسه عظیم پیاده‌روی میلیونی همه آزادگان، مومنان و مسلمانان در مسیر‌های مختلف تا برپایی موکب‌های پذیرایی از زوار و بالاخره روز اربعین و زیارت اربعین با شکوهی وصف‌ناپذیر و... از جمله موضوعاتی است که در این مستند به تصویر کشیده می‌شود.
چقدر طول کشید؟ پژوهش این مستند سه سال طول کشیده و ضمن جامعه‌شناسی ادیان مختلف، با تکنیک و محتوای روز سینمای مستند توسط عوامل بین‌المللی تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها