برنامه‌های «پارسی گویان»، «فرهنگ مردم» از رادیو ایران، «آب و تاب» از رادیو تهران  و «کیمیا»، «مجله ادبی فانوس»، «روزنه»، «کتاب بان» از رادیو فرهنگ، «از پارسی تا فارسی» از رادیو گفت‌وگو، «هزار افسان» و «به وقت مسابقه» از رادیو نمایش و بخش «شبانگاهی» از رادیو پیام و دو بخش «شامگاهی» از رادیو آوا به عنوان برنامه‌های منتخب  معاونت صدا در پاییز سال جاری معرفی شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۳۱۸۹۲

به گزارش ‌جام‌جم، «پارسی گویان» برنامه‌ای با ساختار ترکیبی که موضوع آن به تقویت وحدت بین فارسی زبانان جهان اختصاص دارد. این برنامه به گستره ایران فرهنگی و وسعت زبان فارسی می‌پردازد و از کارشناسان فارسی زبان تاجیک، افغان، پاکستان، ترکیه و... بهره می‌برد.
«فرهنگ مردم» شامل بیان آیین‌ها، سنت‌ها ، مراسم، موسیقی محلی و ادبیات شفاهی و فرهنگ مردم ایران و نیز انعکاس باورها، اشعار محلی، امثال، قصه‌ها، لطیفه‌ها و داستان‌هایی است که در بین مردم رواج دارد.
برنامه «آب و تاب» به گفت‌وگوی زنده و صمیمانه محمد صالح علا با نخبگان حوزه فرهنگ اختصاص دارد. این گپ و گفت شامل زندگینامه، دلایل موفقیت نخبگان و دانسته‌های آنها در حوزه‌های تخصصی‌شان است. برنامه «کیمیا» تشریح یکی از جدیدترین موضوعات مبتلا به انسان عصر مدرنیته با عنوان معنای زندگی و زیر شاخه‌های آن می باشد. برنامه «مجله ادبی فانوس» مجالی برای بررسی تخصصی ادبیات ایران و جهان است. برنامه «روزنه» مبتنی بر معرفت و شناخت از بن‌مایه‌های کلامی و زبانی در ادبیات ایران و جهان است که بازیابی و نظراندازی دوباره بر این بن‌مایه‌ها و نگاه‌های مشترک فهم بهتری از ادبیات را به دنبال دارد.
برنامه «کتاب‌بان» به معرفی نهادهای غیردولتی و مردمی اختصاص دارد که به ترویج و تسهیل کتاب خوانی می‌پردازند. «از پارسی تا فارسی» شب نشینی نخبگانی میان مسؤولین، شعرا، نویسندگان و اساتید حوزه ادبیات با محوریت پاسداشت زبان فارسی است. در نمایش «هزار افسان» شهرزاد قصه‌گو شخصیت اصلی و بانوی روایتگر داستان‌های هزار و یک شب است. مسابقه رادیویی «به وقت مسابقه» با حضور دانشجویان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی است. بخش «شبانگاهی» رادیو پیام به معرفی کتب و نشریات سودمند و نیز طرح مباحثی در حوزه ادبیات می‌پردازد. در بخش «شامگاهی» رادیو آوا سعی شده به دو اصل برنامه سازی و تعامل با مخاطب توجه گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها